Да продаваш обзавеждане втора ръка не е нещо ново като антикварните магазини се занимават с това от векове. И все пак водеща верига за продажба на мебели и оборудване за дома да препродава вече използвани такива звучи доста интересно.

Именно такава цел са си поставили от IKEA в Австралия. С тази стъпка от местното подразделение на европейската компания искат да станат част от новата тенденция за кръгова икономика. Тя е базирана на принципа, че нищо полезно не трябва да бъде изхвърляно, разказват от Световния икономически форум в публикация на своя сайт.

12 продукта на IKEA, които компанията продава десетилетия наред

12 продукта на IKEA, които компанията продава десетилетия наред

Вие имате ли някой от тях вкъщи?

Какво точно искат да направят от IKEA?

Повече от половината хора в Австралия са изхвърлили някакво старо домашно обзавеждане през последните 12 месеца. В списъка влизат най-различно обзавеждане като малки масички за кафе, дивани и столове.

От веригата изчисляват, че 13,5 милиона мебели могат да бъдат рециклирани, поправени и да им бъде даден втори живот, се посочва в доклада на компанията People & Planet positive 2018 report.

Бъдещето на IKEA: Малки магазини и добавена реалност

Бъдещето на IKEA: Малки магазини и добавена реалност

Apple и шведите с приложение, което ни показва как ще изглеждат мебелите вкъщи

Междувременно като най-честа причина за изхвърлянето на обзавеждане австралийците посочват, че то е счупено и те не знаят как да го поправят. В същото време 34% от тях признават, че биха се радвали да купят мебели втора ръка.

Това кара и веригата да се обърне към възможността да поправя и препродава вече използвани мебели от нейните марки.

Основателят на IKEA остави $23 милиарда за съживяване на регион в Швеция

Основателят на IKEA остави $23 милиарда за съживяване на регион в Швеция

Останалата част от богаството ще бъде наследено от четирите му деца

Как работи моделът?

Клиентите изпращат снимки на стари мебели и оборудване, купувани от IKEA, за които смятат, че биха могли да се поправят. След това хората трябва да ги занесат до някой от магазините на веригата в Австралия, а срещу тях получават ваучер на стойността на старите мебели.

От компанията са убедени, че тази идея работи, след като в Япония с въвеждането на подобна схема за една година са препродадени 3500 продукта.