Новият футуристичен дизайн на електрическия пикап Cybertruck на Tesla се превърна в онлайн сензация след обявяването си, основно заради озадачаващия си ръбест дизайн. Вече може би има обяснение защо возилото изглежда по този начин, предаде Zero Hedge.

Изданието се позовава на статия от Wall Street Journal от 30 ноември, в която е цитиран основателят на компанията Илън Мъск, който посочва, че бизнесът му не прави никакви проучвания на пазарите, преди да пусне новите си продукти. "С други думи, Мъск иска да навлезе в най-добрия сегмент на автомобилния пазар - изключително доходоносния пазар на пикапи, за който не е направил никакви проучвания как да отговори на нуждите на потенциалните си потребители", коментират от изданието. "Учудващо ли е, че компанията му губи по 1 млрд. долара годишно?"

Tesla представи пикапа Cybertruck, приличащ на изтребител Stealth

Tesla представи пикапа Cybertruck, приличащ на изтребител Stealth

Базовата версия, която ще е достъпна след две години, ще се продава за малко под 40 хил. долара

"Идеята за пазарните проучвания изглежда особено безразсъдна в епохата на големите данни", предава Wall Street Journal, цитирайки предприемача. Въпреки това съвременните технологични компании, включително Amazon, Apple, Facebook и Google, дължат успеха си именно на събирането и обработването на големи масиви от данни.

"Често хората опитват да направят продукти, които мислят, че другите ще харесат, но самите те не обичат", каза Мъск на събитие на 5 ноември. "Подходът на Tesla е да достигне до платоничния идеал за колата. Смятам, че ако направиш това, хората ще искат да я купят. Ако това е завладяващо за теб, то ще е завладяващо и за останалите."

250 000 поръчки за Cybertruck на Tesla

250 000 поръчки за Cybertruck на Tesla

Дали счупеното стъкло на пикапа беше по сценарий?

Към момента от Tesla обявиха, че са регистрирали 250 хил. поръчки за Cybertruck, чиито по-ниски версии ще могат да започнат да се произвеждат догодина. Възможно е да пикапът да се превърне в пазарен успех въпреки дизайна си, ако компанията спази предварително обещаната му цена от 39 хил. долара за базовия модел.

Дори до момента обаче "бронираният пикап от бъдещето" не е без скандали. Още по време на церемонията по представянето му страничните му стъкла бяха счупени чрез хвърляне на метални топки, въпреки че се очакваше те да издържат на попаденията.

Компаниите, които си направиха шега с Cybertruck на Tesla

Компаниите, които си направиха шега с Cybertruck на Tesla

След гафа при представянето на модела