Китайският автомобилен гигант BYD е на път да се превърне в един от най-големите производители на електрически автомобили в света. За да задоволи допълнително все по-голямото търсене на по-бюджетните електрически коли на европейския пазар, BYD ще изгради фабрика и в Европа. Фабриката ще бъде в Унгария, пише германският вестник Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, цитиран и от световните агенции.

Властите в Унгария все още не коментират новината, а от BYD заявиха, че няма да обявят официално плановете си до края на 2023 година.

Към момента BYD произвежда електрически автобуси в Унгария. Китайският гигант иска да разшири бизнеса си до производството на автомобили в Европа, тъй като Европейският съюз обмисля въвеждането на мита за внос на електрически коли, произведени в Китай. С една нова европейска фабрика обаче BYD ще бъде освободена от допълнителни финансови такси и ще бъде по-конкурентоспособна.

Китайската компания за първи път се нареди сред десетте най-големи автомобилни производители в света

Това лято BYD за първи път се нареди сред десетте най-големи автомобилни производители в света. Информацията беше обявена от Nikkei Asia, която се позовава на данни от продажбите през първото полугодие.

Изпревари Mercedes и BMW: BYD вече е в световния Топ 10

Изпревари Mercedes и BMW: Непозната у нас марка вече е в световния Топ 10

Тя вече е в клуба на големите

Докато на практика непознатата у нас марка печели ударно позиции, Mercedes-Benz Group и BMW липсват в глобалния Топ 10.

BYD се възползва максимално от усилията на китайските власти за масова електрификация на автопарка на населението. Нейните електромобили и plug-in хибриди са част от богата гама, която започва от най-достъпни модели и свършва с луксозни возила. Силното им присъствие буквално "задушава" западните марки.

Само през първото полугодие 80 000 коли на BYD са били изнесени в чужбина, като особено в Русия китайците запълват празнината, останала след напускането на западните производители заради войната, пише Nikkei. Така BYD се оказа на водещи позиции на 14 различни пазара на автомобили с алтернативно задвижване през H1, а Tesla и VW останаха доста по-назад.

Снимка 560176

Източник: iStock

Разследването на Брюксел

Брюксел вижда икономическа заплаха за производството на електрически автомобили в Европа, заради евтиния внос от Китай. Европейската комисия официално започна разследване срещу субсидиите за китайските електромобили, задвижвани с акумулаторна батерия (BEV), предават световните агенции. ЕС трябва да определи дали веригите за създаване на стойност на BEV в Китай се ползват от незаконно субсидиране и дали то причинява или има опасност да причини икономическа вреда за Европа.

В хода на разследването ще бъдат проучени вероятните последици и въздействие на мерките върху вносителите, ползвателите и потребителите на електрически автомобили, задвижвани с акумулаторна батерия, в ЕС. Въз основа на констатациите от разследването ЕК ще установи дали е в интерес на общността да отстрани последиците от установените нелоялни търговски практики чрез налагане на антисубсидийни мита върху вноса на електромобили от Китай.

Експертите от ЕК твърдят, че имат достатъчно доказателства за това, че неотдавнашното рязко увеличение на евтиния и субсидиран внос на електрически коли от Китай в ЕС представлява "икономическа" заплаха за отрасъла на Стария континент.

Great Wall е първият производител на китайски електромобили с отговор по разследването на Брюксел

Първи производител на китайски електромобили с отговор по разследването на Брюксел

Европейската комисия се обяви срещу вноса на по-евтините електрически коли от Китай