През първите шест месеца на годината установените т.нар. "биг бокс" оператори от хранителните вериги се фокусират в реновация на магазините си и в по-ниска степен в откриване на нови локации. Това става ясно от доклад на Colliers за търговски площи в страната.
От анализа разбираме, че най-много магазини за хранителни стоки от началото на годината е основал дискаунтърът КАМ Маркет - общо шест. Основан през 1999 г. в Северна Македония през последните няколко години КАМ Маркет е лидер на пазара. У нас дискаунтърът има 19 магазина.
Следващата компания по брой открити нови супермаркети е TМARKET - с 5, следвана от Billa и Lild - с по 2 нови магазина, и Kaufland - с 1.
Силната експанзия на дискаунтърите Pepco, KiK и Sinsay продължи със съответно 16, 12 и 8 нови магазина. Марките, които откриват своите първи представителни магазини за периода, са Mix Markt, Lynne и AC &co.
Припомняме, че германската верига магазини за хранителни стоки Mix Markt стъпи на българския пазар в средата на май. Според заявката на компанията "предстои откриване на магазини и в други градове на България и създаване на много нови работни места". Супермаркетите ще са малък формат, развивани тук съвместно от двама партньори - Валтер Розентретер и германската фирма Monolith.
От началото на май магазинът за дамска мода на Lynne отвори врати в софийският търговски център Сердика Център.