Motorola официално излезе на печалба за първи път след придобиването от Lenovo през 2014 г., сочат финансовите резултати на компанията за третото тримесечие на фискалната 2018/2019 г., което обхваща периода октомври-декември 2018.
Положителни резултати се отчитат на всички пазари по света. Особено впечатляващи са в Северна Америка, където ръстът на продажбите изпреварва пазара с цели 40 пункта. Компанията регистрира на домашния си пазар 60% ръст на доставките на годишна база и 8% пазарен дял.
Цялата група отчита 8,5% ръст на приходите на годишна база до $14 милиарда, а нетната печалба достига $233 милиона за тримесечието спрямо $289 милиона загуба през същия период на миналата година.
В Китай приходите от продажби на мобилни устройства на компанията нарастват четворно. Солидно е и увеличението на маржа на печалбата преди облагането с данъци. Това се дължи и на широкото портфолио от мобилни устройства, включително и с марката Lenovo.
Компанията загатна за добрите си финансови резултати още по време на премиерата на телефоните от семейството moto g7 в Бразилия в началото на февруари.
Тогава президентът на Motorola Серджо Буниак сподели, че успехът се дължи на стриктното изпълнение на стратегия за намаляване на разходите, усъвършенстване на продуктовото портфолио и фокусиране върху ключовите пазари.
Благодарение на това Motorola утвърждава за пета поредна година позицията си на доставчик #2 в Латинска Америка с консолидиран пазарен дял от 17% въпреки нестабилната валута и ограниченията в доставките като цяло. Не закъсняват и положителните резултати в Европа: Motorola отчита 10% пазарен дял в средния ценови клас на ключови пазари като Германия, Великобритания, Полша, Холандия, Белгия и Швеция. Буниак сподели, че в световен мащаб всяка минута се продават по 26 moto g.