Новият руски пътнически самолет MС-21 ще струва за руските авиокомпании около 3,2 милиарда рубли за един самолет. Това казва пред "Ведомости" източник от държавните структури, запознат детайлно с проекта. Посочената цена е наполовината на цената на съпоставимите модели самолети на Boeing и Airbus.

По думите на генералния директор на "Ростех" Сергей Чемезов, държавата ще субсидира закупуването на тези самолети от руски авиокомпании, поради което всъщност цената им ще се понижи.

Чемезов също така коментира, че цената на новите пътнически самолети MС-21 за "Аерафлат" и другите руски авиопревозвачи ще бъде значително под пазарната. "Това е целенасочена стъпка от държавата, която иска да намали тежестта върху авиокомпаниите и съответно върху пътниците, тъй като цените на билетите включват и лизинговите плащания", пояснява генералният директор на "Ростех". Той добавя, че това се прави за развитие на вътрешните авиопревози.

А ръководителят на Обединената авиостроителна корпорация (ОАК, структура на "Ростех") Юрий Слюсар, в интервю за "Ведомости" преди повече от година оцени каталожната цена на MС-21 на $97 милиона. Това е 6,8 млрд. рубли по курса на рублата към долара към момента на интервюто и 7,3 милиарда рубли понастоящем. Това означава, че държавата намалява цената на самолетите за местните (руските) авиокомпании с повече от 50%.

С колко пътнически самолети разполага Русия

С колко пътнически самолети разполага Русия

Предвижда се доставка и на нови самолети за "Аерофлот"

Каталожната цена на конкурента на MС-21 - Boeing 737-800, посочена от американския производител, е 106,1 млн. долара. А европейският аналог на руските самолети МС-21 - произведеният от Airbus модел A320, е с каталожна цена от 101 млн. долара (по данни от 2021 г.).

Според програмата за развитие на авиационната индустрия в Русия, до 2030 г. местните авиокомпании би трябвало да получат 270 самолета МС-21. По-голямата част от самолетите - 210 броя, ще бъдат закупени от "Аерофлот", съобщи още през лятото на миналата генералният директор на авиокомпанията Сергей Александровски.

Колко самолета годишно ще произвежда Русия

Колко самолета годишно ще произвежда Русия

Темповете на производство се ускоряват заради прекъснатите контакти със самолетостроителни компании от САЩ и Европа