От Boeing обявиха, че вероятно са загубили още $4 милиарда и то само четвъртото тримесечие на миналата година, заради проблемите на производителя на самолети, които се задълбочиха през 2024 г. след инцидент във въздуха и осакатяваща трудова стачка и съкращения, предава CNBC.

От компанията заявиха, че очакват да отчетат загуба от $5,46 на акция за четвъртото тримесечие и че  приходите й ще бъдат 15,2 милиарда долара, което е по-малко от очакванията на анализаторите, според оценки на LSEG.

От Boeing набраха над $20 милиарда през последното тримесечие, с които трябва да повишат ликвидността по време на кризите. Компанията не е регистрирала годишна печалба от 2018 година насам. Сега закъсалият производител на самолети очаква да вземе такса от $1,1 милиарда за своите 777X и 767 заради стачката и новия договор.

"Въпреки че сме изправени пред краткосрочни предизвикателства, предприехме важни стъпки за стабилизиране на нашия бизнес, включително постигане на споразумение с нашите колеги, представлявани от IAM, и провеждане на успешно набиране на капитал, за да подобрим баланса си", заяви изпълнителният директор на Boeing Кели Ортберг в съобщение.

Концернът Boeing със срив на доставките на самолети за 2024 година - наполовина са от тези на Airbus

Концернът Boeing със срив на доставките на самолети за 2024 година - наполовина са от тези на Airbus

Американският авиостроител е доставил с една трета по-малко самолети спрямо предходната година

Boeing се бори да си възвърне позициите, след като част от врата избухна във въздуха през януари 2024 г., предизвиквайки нова криза, докато компанията се опитваше да загърби последствията от две фатални катастрофи през 2018 и 2019 година.

Почти катастрофалният инцидент доведе до нов федерален контрол и забавяне на доставките на нови самолети. Почти двумесечна стачка на механиците, започнала през септември миналата година, затвори по-голямата част от производството на търговски самолети. Работниците си спечелиха нов договор през ноември.

Приходите от най-важното звено за търговски самолети вероятно ще достигнат $4,8 милиарда, с отрицателен оперативен марж от близо 44%. Проблемите на Boeing се простират и до неговото отбранително звено, за което компанията очаква да запише такси преди облагане с данъци от $1,7 милиарда за KC-46A и дълго отлаганите 747, които ще обслужват новия самолет Air Force One, както и космическите програми.

Защо Boeing (почти) не произвежда най-популярния си самолет

Защо Boeing (почти) не произвежда най-популярния си самолет

Американският самолетостроител си стъпва на краката много внимателно... и от това страдат доставчиците му