Поредицата от рекорди за Amazon приключи. Гигантът в електронната търговия не успя да отговори на очакванията на анализаторите за печалба за първи път от две години насам и отчете първото си тримесечие от над година, в което печалбата не достига рекорд, пише The Wall Street Journal.

През трите месеца до края на юни компанията се изправи пред по-високи разходи за доставка, забавяне на растежа в облачния бизнес и по-сериозни загуби при търговията извън Съединените американски щати.

Печалбата за второто тримесечие се покачи с 3,6 процента спрямо година по-рано до $2,63 милиарда, след като през първите три месеца на година се удвои до $3,56 милиарда.

Резултатът понесе особено тежък удар от по-високите разходи за доставки. Amazon харчи значителни средства, за да направи доставката в рамките на ден стандарт за Prime клиентите си. "Това създава шок в системата", признава главният финансов директор Браян Олсавски. "Очакваме да работим по това няколко тримесечия, но когато пушилката слегне ще възстановим ефективността си".

Добрата новина е, че растежът на продажбите се завръща през това тримесечие, след като се свиваше през последните четири периода. Приходите растат с 20 процента до $64,3 милиарда, надхвърляйки очакванията на анализаторите.

Но в крайна сметка отчетът свали с 2,7 процента акциите на Amazon. Преди публикуването му, пазарната капитализация на компанията отчете ръст от началото на годината с 30 процента до $981 милиарда.

Amazon Web Services, която носи голям дял от печалбите на компанията, носи $8,4 милиарда продажби, но растежът на годишна база се забавя до 37 процента, след като през предходните тримесечия бе над 40 процента. Оперативната печалба от облачното звено се повишава с 29 процента до $2,1 милиарда.

Компанията се изправя и пред проблеми на някои чуждестранни пазари, на които работи. Международните продажби се покачват с 12 процента, но загубата се увеличава до $601 милиона.

Гигантът прогнозира, че през третото тримесечие оперативната печалба ще падне до между $2,1 милиарда и $3,1 милиарда, при $3,7 милиарда година по-рано.

Брюксел вдигна мерника и на Amazon

Брюксел вдигна мерника и на Amazon

След милиардните глоби, които Европейската комисия наложи на Google