Китай може да е едно от малкото места, в които главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер може да се порадва на кратка почивка от скандала с вредните емисии, който застигна германския концерн. Азиатската страна е най-големият пазар на автопроизводителя, но в нея има едва около 1950 внесени дизелови автомобила на марката.

В момента Мюлер е на посещение в Пекин заедно с канцлера на Германия Ангела Меркел, припомня Bloomberg.

Продажбите на дизелови превозни средства на компанията в Китай са „с почти нулева стойност", заяви анализаторът на Bloomberg Intelligence Стив Ман, тъй като дизеловото гориво в Китай „е прекалено мръсно и колите не вървят много добре".

Министерството на околната среда на Китай по-рано този месец обяви, че прави разследване на возилата на Volkswagen. Компанията страда и от серия изтегляния на автомобили през последните 2 години и половина, което също накърни имиджа ѝ.

Последният удар бе нанесен във вторник, когато Главната администрация за надзор на качеството, инспекция и карантина на Китай обяви връщането на 5906 луксозни седана на Bentley с дефекти в батериите, които могат да доведат до прегряване.

VW все още е лидерът на китайския пазар, като марките под нейната шапка Volkswagen, Audi и Skoda се радват на общ дял от 17% за първите 9 месеца на годината. Година по-рано обаче делът е бил 19 на сто от автомобилния пазар. Продажбите на коли на бранда са се понижили с 8,5 процента, въпреки че цялостният пазар е нараснал с около 2,5 на сто.

Германският концерн претърпява неуспехи и заради това, че няма достатъчно модели за частта от китайския пазар, която все още се радва на силен растеж. SUV автомобилите са представлявали 22% от общия пазар през 2014 г., а през тази година досега съставляват 29 на сто. През първите 9 месеца на 2015 г. продажбите на местни и чужди SUV са скочили с 46 процента.

За жалост на VW компанията не е в позиция да се възползва от нарастващото търсене. Докато европейските, азиатските и американските конкуренти обикновено предлагат между три и пет модела джипове в Китай, има само един под бранда за масовия пазар VW.

Audi и Skoda имат SUV модели, но китайците искат автомобили на по-ниски цени, а това е „сегмент, в който не присъстваме", каза директорът на китайското подразделение на VW Йохем Хайзман.

Според експерти сегментът на SUV автомобилите ще продължи да процъфтява и през следващата година, а Volkswagen ще страда още повече.