Mercedes е поредният автомобилен производител, който представя по-добри от очакваното данни за първото тримесечие на годината, предаде Zero Hedge, след като германският производител на луксозни автомобили е регистрирал ръст на продажбата от 22% на годишна основа през първото тримесечие.
До голяма степен причината за това представяне е Китай, където продажбите се изстрелват с 60% в сравнение с първото тримесечие на 2020 г. Това не е учудващо - преди година страната беше в локдаун, а автомобилните производители отчетоха най-тежкия удар върху отрасъла си в мирно време.
В Европа сделките също растат, но със значително по-скромните 1,8% до общо 192,3 хил. автомобила. Една четвърт от тях обаче са или електромобили, или хибриди, като техният дял глобално е 10%.
Общите продажби на Mercedes за първите три месеца на годината по света са възлизали на 581,2 хил. автомобила.
От тях 20 хил. сделки са извършени с компактния електромобил EQA, а търговските бусове са добавили още 76,3 хил., като при тях растежът е от 18%. В Северна Америка продадените пътнически коли са регистрирали растеж от 12,5% до 88,1 хил.