Транснационалната корпорация за производство на автомобили Stellantis ще започне да произвежда собствена енергия във фабриките си в Европа, тъй като цените на енергийните източници се повишават и правителствата планират потенциални мерки за ограничаване.

Stellantis беше образувана през 2021 г. в резултат на сливане на италианско-американския автомобилен производител Fiat Chrysler Automobiles (FCA) с френската компания Groupe PSA. Корпорацията притежава 14 бранда: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks и Vauxhall.

Stellantis инвестира €30 млн. в електрификация през 2021 година

Stellantis инвестира €30 млн. в електрификация през 2021 година

Четвъртият най-голям производител обещава до 5 години разходите по покупка и притежание на електромобил да се изравнят с бензиновите модели

"Ще вземем решение за значителни инвестиции за производство на собствена енергия в нашите индустриални обекти", каза главният изпълнителен директор на корпорацията Карлос Таварес. "Решението ще бъде взето през следващите няколко седмици, ако не през следващите няколко дни."

Вторият по големина производител на автомобили в Европа работи по редица инициативи и ако възникне недостиг на енергия ще може да се адаптира, каза Таварес по време на медийна кръгла маса за Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт. Той сравни ситуацията в момента с усилията на бизнес общността да се възстанови, след като най-мощното земетресение, регистрирано някога в Япония, предизвика опустошително цунами през 2011 г.

"Някои от тези неща могат да се случат в Европа, както се случиха в Япония", отбеляза Таварес.

Сбогом Fiat и PSA! Здравей, Stellantis! Какво знаем за новия автомобилен гигант?

Сбогом Fiat и PSA! Здравей, Stellantis! Какво знаем за новия автомобилен гигант?

Новата група обединява марки като Fiat, Jeep, Alfa Romeo и Peugeot, Citroen и Opel

До този момент Stellantis трябваше да се справя единствено с по-високите разходи. "Ако има енергиен срив, компанията може да се наложи да избягва работа в пикови часове на потребление и да планира работа през уикенда", каза още той. Дистанционната работа също би помогнала за намаляване на потреблението на ток. Производителят на автомобили обаче разполага с "големи площи, на които лесно могат да бъдат инсталирани слънчеви панели", добави изпълнителният директор.

"Когато добавите хаос към хаоса, не виждате толкова голяма разлика", каза Таварес. "Ние управлявахме тази индустрия през последните няколко години в хаос, свързан със здравето, хаос, свързан с веригата за доставки, регулаторен хаос, а сега и енергиен хаос."