Производството на автомобили в Германия намаля до най-ниското си ниво от почти четвърт век, показват данни на местната организация VDA, цитирани от Bloomberg.
През четвъртото тримесечие на 2019 г. производителите като Volkswagen AG, BMW AG и Daimler AG са произвели 4,66 милиона автомобила в германските заводи. Това е най-ниското ниво от 1996 г. насам. Според VDA, спадът от 9% се дължи на намаляващо търсене от чуждестранните пазари.
Статистиката е важна и за българската икономика заради броя компании, които осигуряват различни компоненти за автомобилното производство в най-голямата европейска икономика.
Имиджът на Германия като световна производствена мощ е построен именно благодарение на автомобилната индустрия. Притесненията относно замърсяването - засилени от скандала покрай дизеловите автомобили на Volkswagen през 2015 г. - търговските конфликти и забавянето на икономиките по света влияят върху търсенето и производството. Daimler, Volkswagen и производителя на части Continental AG вече съобщиха, че ще намалят броя на служителите си в опит да съкратят разходите.
В същото време индустрията е принудена да харчи милиарди, за да разработи по-чисти превозни средства и да се справи с появата на услуги за споделено пътуване като Uber Technologies Inc., която има пазарна оценка, равна на тази на производителя на Mercedes-Benz.
В самата Германия търсенето остава силно и през миналата година се увеличава с 5% до 3,6 милиона автомобила, отново по данни на VDA. Това е най-високото ниво от 2009 г.
Страната циментира и лидерството си пред Норвегия като най-голям европейски пазар за електромобили. През 2019 г. в Германия са регистрирани 63 281 автомобили на батерии, според властите.
Проблемите не засягат само европейските автомобилни производители. В понеделник Ford Motor Co. отчете 1,3% спад в продажбите на автомобили през четвъртото тримесечие на 2019 г. По-рано GM отчете 6,3% спад в продажбите.