Производството на автомобили в Германия намаля до най-ниското си ниво от почти четвърт век, показват данни на местната организация VDA, цитирани от Bloomberg.

През четвъртото тримесечие на 2019 г. производителите като Volkswagen AG, BMW AG и Daimler AG са произвели 4,66 милиона автомобила в германските заводи. Това е най-ниското ниво от 1996 г. насам. Според VDA, спадът от 9% се дължи на намаляващо търсене от чуждестранните пазари.

Снимка 460366

Статистиката е важна и за българската икономика заради броя компании, които осигуряват различни компоненти за автомобилното производство в най-голямата европейска икономика.

Забавянето на автомобилното производство в Германия ще "изпрати" ли криза в Източна Европа?

Забавянето на автомобилното производство в Германия ще "изпрати" ли криза в Източна Европа?

Регионът на ЦИЕ е вторият най-важен за сектора след икономика номер 1 на континента

Имиджът на Германия като световна производствена мощ е построен именно благодарение на автомобилната индустрия. Притесненията относно замърсяването - засилени от скандала покрай дизеловите автомобили на Volkswagen през 2015 г. - търговските конфликти и забавянето на икономиките по света влияят върху търсенето и производството. Daimler, Volkswagen и производителя на части Continental AG вече съобщиха, че ще намалят броя на служителите си в опит да съкратят разходите.

В същото време индустрията е принудена да харчи милиарди, за да разработи по-чисти превозни средства и да се справи с появата на услуги за споделено пътуване като Uber Technologies Inc., която има пазарна оценка, равна на тази на производителя на Mercedes-Benz.

В самата Германия търсенето остава силно и през миналата година се увеличава с 5% до 3,6 милиона автомобила, отново по данни на VDA. Това е най-високото ниво от 2009 г.

Тъмните облаци над Източна Европа се сгъстяват със забавянето на автоиндустрията

Тъмните облаци над Източна Европа се сгъстяват със забавянето на автоиндустрията

Анализ на The Wall Street Journal

Страната циментира и лидерството си пред Норвегия като най-голям европейски пазар за електромобили. През 2019 г. в Германия са регистрирани 63 281 автомобили на батерии, според властите.

Проблемите не засягат само европейските автомобилни производители. В понеделник Ford Motor Co. отчете 1,3% спад в продажбите на автомобили през четвъртото тримесечие на 2019 г. По-рано GM отчете 6,3% спад в продажбите.

Електромобилите заплашват сърцето на германската икономика

Електромобилите заплашват сърцето на германската икономика

Служителите вече усещат върху гърба си промените в индустрията