Нетният дълг на британската компания Whitbread, собственик на веригата кафенета Costa Coffee и хотелите Premier Inn, се е увеличил до 909,8 милиона паунда (1,3 милиарда долара) през последната година до 3 март, предаде Business Insidеr.

В годишния си отчет компанията посочи, че ръстът в задълженията се дължи на увеличени капиталови разходи, но увери инвеститорите, че има „достатъчни възможности за финансиране на краткосрочни и средносрочни изисквания с общи средства от 1,7 милиарда паунда”.

Макар дълговете да са нараснали значително, Whitbread е съумяла да повиши продажбите си с 3 на сто. Общите приходи през годината са били 2,9 милиарда паунда.

Разбивка на данните за отделните дъщерни дружества показва, че хотелската верига Premier Inn се е радвала на ръст от 4,2 на сто, докато продажбите на Costa са се увеличили с 2,9% на годишна база.

Резултатите са първите в рамките на мандата на новия главен изпълнителен директор на Whitbread Алисън Бритън, която пое поста през септември миналата година. Тя използва представянето на резултатите като удобен случай да очертае плана си за групата:

„Определих три ключови, стратегически основи за развитие на бизнеса ни: растеж и иновации в основните ни операции във Великобритания, фокусиране върху силните ни страни за растеж в международен план и създаване на капацитет и инфраструктура за подкрепа на дългосрочен растеж. Тази стратегия ще ни позволи да осъществим амбициите си за значителен ръст, да повишим печалбата и дивидентите си, да поддържаме добра възвръщаемост на капитала и да създаваме допълнителна стойност за акционерите ни”.

Засега вложителите реагираха добре на годишния доклад на британската компания. Цената на акциите се повиши с 2,59% до 39,67 паунда за брой.