Toyota Motor посочи, че очаква печалбата ѝ за цялата 2020 г. да е над два пъти по-висока спрямо предишните ѝ прогнози, тъй като продажбите на автомобили в Китай се възстановиха от свиването си по-рано тази година, което доведе до спад на печалбите от 24% през второто тримесечие, предаде Reuters.

Най-големият японски производител на автомобили заяви, че сега очаква оперативна печалба от 1,3 трлн. йени (12,6 млрд. долара) за финансовата година, приключваща в края на март 2021 година, спрямо 500 млрд. йени, колкото се очакваха при последната ревизия на данните. Оперативната печалба на компанията за предходната финансова година е 2,47трлн. йени.

Това надхвърля средната оценка на 26 анализатори, анкетирани от Refinitic, според които печалбата на автомобилния производител ще е 1,25 трлн. йени.

Toyota актуализира своя най-стар модел

Toyota актуализира своя най-стар модел

15-то поколение Crown се предлага и с хибридна модификация

Toyota вече очаква да продаде 9,42 млн. автомобила през цялата финансова година - с 3,5% повече от предходните прогнози от 9,1 млн., но все пак доста под продажбите от 10,46 милиона през миналата година.

За второто финансово тримесечие - от юли до септември - оперативната печалба е спаднала до 506 млрд. йени спрямо 662,4 млрд. йени през същия период на миналата година. Причината, разбира се, е срива на продажбите заради мерките срещу коронавируса в световен мащаб.

Данните показват подобрение в сравнение с април-юни, каза финансовият директор Кента Кон. "Сравнявайки второто тримесечие с първото, виждаме драматично възстановяване", каза той в онлайн брифинг.

Реакцията на инвеститорите от тази новина обаче не беше бурна - акциите се повишиха само с 0,5% към края на търговията в Токио, докато индексът на Nikkei нарасна с 0,9%.

"Инвеститорите следят внимателно как Toyota се справя в чужбина и като се има предвид поскъпването на йената спрямо долара и нарастването на случаите на коронавирус, трябва да имаме едно наум за ревизираната прогноза за печалбата", каза фънд мениджърът в Nomura Securities Казуо Камия. Силната йена намалява стойността на продажбите в САЩ.

Toyota и Nissan искат репарации от Великобритания, ако страната напусне ЕС без сделка

Toyota и Nissan искат репарации от Великобритания, ако страната напусне ЕС без сделка

Те са заплашени от 10% мита от 1 януари догодина

Въпреки че все още е по-слабо в сравнение със същия период на 2019 г., търсенето започна да се възстановява, особено в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света. Toyota и конкурентите възлагат големи надежди за растежа там, тъй като държавата се възстановява от пандемията по-бързо от другите страни.

Общите продажби на автомобили в Китай през септември се увеличиха с 12,8%, което е шести пореден растеж на месечна основа, въпреки че сделките все още са с 6,9% по-ниски спрямо година по-рано. Toyota отчита ръст на търсенето на електромобили и на моделите на луксозната марка Lexus в страната.