Ръководителите на две от най-важните конструкторски бюра в руската авиоиндустрия - "Туполев" и "Яковлев", напуснаха постовете си и ръководството вече минава директно към Обединената авиационна корпорация (ОАК), стана ясно от официално съобщение.

"Туполев" е ключова структура за разработка и производство на самолети за стратегическата авиация, но освен това е производител на пътническия самолет Ту-214. "Яковлев" отговарят за пътническия МС-21, като освен това са ангажирани със създаването на независима от вносни части версия на "Суперджет 100".

Спряха доставка за 1 млрд. долара след катастрофата със Sukhoi Superjet 100

Спряха доставка за 1 млрд. долара след катастрофата със Sukhoi Superjet 100

Доставката трябваше да се осъществи в периода 2012-2015 година, като първите лайнери трябваше да пристигнат през септември.

След оставката на управляващия директор на "Туполев" Константин Тимофеев, формално функцията ще мине към един от зам.-ръководителите на компанията майка, който се занимава с военните проекти. "Яковлев" директно ще отговарят пред началника на ОАК.

Причината за разместването: "Специалната значимости" на "приоритетните" програми за пътнически самолети, които трябва да донесат резултати "в безпрецедентно кратка времева рамка".

Русия наистина има нужда от собствени авиолайнери - и то бързо. Западните санкции правят поддръжката на наличните машини на Boeing и Airbus все по-трудна и скъпа, а огромните разстояния в страната просто изискват добре работеща система за вътрешни полети.

Новият руски пътнически самолет МС-21 прави премиера в Истанбул

Новият руски пътнически самолет МС-21 прави премиера в Истанбул

На авиационния фестивал ще бъде показан и изтребителят Су-35

Около половината от наличните A320neo са спрени от полети заради проблеми с двигателите, написа неотдавна "Комерсант".

Москва иска да произведе 600 нови цивилни самолета до 2030 г., като "Суперджет" е флагманският проект, но той е замислен в условията на отворен световен пазар и в момента има значителни трудности при замяната на различни системи и компоненти с местно производство.

Новият руски пътнически самолет щe струва наполовина на съпоставимите модели на Boeing и Airbus

Новият руски пътнически самолет щe струва наполовина на съпоставимите модели на Boeing и Airbus

Цената обаче за руските авиокомпании е субсидирана от държавата

На всичкото отгоре, през миналата седмица имаше инцидент с една от машините - тя се запали след кацането си в Турция и се наложи евакуацията на пътниците. "Суперджет" има зад гърба си и няколко катастрофи с десетки жертви.

МС-21 пък все още даже не е в експлоатация - това трябва да се случи най-рано догодина.

Това не са невероятно добри резултати на фона на заделените почти 3 милиарда долара за собствено производство на пътнически самолети. Затова и явно тези проекти минават "на ръчно управление".