Ръководителите на две от най-важните конструкторски бюра в руската авиоиндустрия - "Туполев" и "Яковлев", напуснаха постовете си и ръководството вече минава директно към Обединената авиационна корпорация (ОАК), стана ясно от официално съобщение.
"Туполев" е ключова структура за разработка и производство на самолети за стратегическата авиация, но освен това е производител на пътническия самолет Ту-214. "Яковлев" отговарят за пътническия МС-21, като освен това са ангажирани със създаването на независима от вносни части версия на "Суперджет 100".
След оставката на управляващия директор на "Туполев" Константин Тимофеев, формално функцията ще мине към един от зам.-ръководителите на компанията майка, който се занимава с военните проекти. "Яковлев" директно ще отговарят пред началника на ОАК.
Причината за разместването: "Специалната значимости" на "приоритетните" програми за пътнически самолети, които трябва да донесат резултати "в безпрецедентно кратка времева рамка".
Русия наистина има нужда от собствени авиолайнери - и то бързо. Западните санкции правят поддръжката на наличните машини на Boeing и Airbus все по-трудна и скъпа, а огромните разстояния в страната просто изискват добре работеща система за вътрешни полети.
Около половината от наличните A320neo са спрени от полети заради проблеми с двигателите, написа неотдавна "Комерсант".
Москва иска да произведе 600 нови цивилни самолета до 2030 г., като "Суперджет" е флагманският проект, но той е замислен в условията на отворен световен пазар и в момента има значителни трудности при замяната на различни системи и компоненти с местно производство.
На всичкото отгоре, през миналата седмица имаше инцидент с една от машините - тя се запали след кацането си в Турция и се наложи евакуацията на пътниците. "Суперджет" има зад гърба си и няколко катастрофи с десетки жертви.
МС-21 пък все още даже не е в експлоатация - това трябва да се случи най-рано догодина.
Това не са невероятно добри резултати на фона на заделените почти 3 милиарда долара за собствено производство на пътнически самолети. Затова и явно тези проекти минават "на ръчно управление".