Аналитичната агенция Interbrand публикува годишната си класация, в която подрежда 100-те най-ценни брандове в световен мащаб. Сумираната обща стойност на Топ 100 е 2,13 трилиона долара, което е увеличение с 5.7% спрямо 2018 година.

За поредна година челната позиция е за Apple с оценка от 234,241 милиарда долара (+9%), на второ място е Google със 167,713 млрд. (+8%), а на трето място е Amazon със 125,263 млрд. (+ 24%). Следват Microsof , Coca-Cola и Samsung.

В класацията за 2019 година са включени и 15 автомобилни компании, като на челната позиция с оценка от 56,246 млрд. долара и на седмо място в общото подреждане е Toyota.

След японската компания, най-скъпите автомобилни брандове са Mercedes с оценка от 50,832 млрд. долара (8 позиция в общото класиране), BMW с 41,440 млрд. (11), Honda с 24.422 млрд. (21), Ford с 14,325 млрд. и Hyundai с 14,156 млрд. долара.

Другите автомобилни компании в Best Global Brands 2019 са: Volkswagen ($12,921 млрд.), Audi ($12,689), Porsche ($11,652), Nissan ($11,502), Ferrari ($6,458), Kia ($6,428), Land Rover ($5,855), MINI ($5,532) и Harley-Davidson ($4,793).

Поглеждайки назад към 20-годишната история на оценяването на марките може да се каже, че Coca-Cola и Microsoft са единствените брандове, които са запазили място в Топ 10 . Само 31 марки от първия доклад през 2000 г. остават в списъка днес, включително Disney, Nike и Gucci. 137 марки като Nokia и MTV са отпаднаха от списъка през изминалите години.

Кои са най-скъпите марки в света?

Кои са най-скъпите марки в света?

Amazon увеличава стойността си с 56 процента

Има три ключови фактора, които са в основата на методологията за оценка на Interbrand:

· Финансовите резултати на маркови продукти или услуги

· Ролята, която марката играе в решенията за покупка

· Конкурентната сила на марката и способността й да създава лоялност и следователно устойчиво търсене и печалба в бъдеще.