Facebook отчете по-ниски приходи от очакваното през третото тримесечие и предупреди, че е в началото на трансформация на основния ѝ бизнес, която ще доведе до по-нисък растеж и по-високи разходи в краткосрочен план, пише WSJ.
Резултатите, заедно с прогнозата на компанията, бяха като цяло добре приети от инвеститорите. Повечето от тях се страхуваха от още по-лоши резултати, след като отчетът през юли прати цената на акциите на компанията в исторически колапс.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че досегашната трансформация на основната услуга - от фокусирана върху news feed към услуги като Stories, които не носят толкова приходи, не е толкова "гладка", колкото се е очаквало.
Той посочи още, че рекламите във видеата носят на компанията "значително по-малко", отколкото останалите.
За третото тримесечие Facebook отчита печалба на акция от $1,76, повишение от записаните миналата година $1,59 и надхвърляйки очакванията на анализаторите за $1,46. Нетните приходи растат до $5,13 милиарда от $4,71 милиарда. Увеличението от едва 9% е най-бавното от второто тримесечие на 2015 г. насам.
Приходите растат с 33% до $13,73 милиарда, малко по-малко от очакваните $13,77 милиарда. И тук Facebook отчита най-слабо увеличение от шест години насам.
Около 1,5 милиарда души използват Facebook всеки ден и около 2,3 милиарда поне веднъж месечно. Най-големият източник на ръст на броя на потребителите са развиващите се пазари, особено в Азия, откъдето компанията генерира около $2,67 на потребител.
Но броят на потребителите не расте толкова в по-печелившите потребителите, като САЩ, Канада и Европа. Компанията печели по $27,61 за всеки потребител от САЩ и Канада и по $8,82 от Европа.