Пазарната капитализация на Facebook достигна 1 трилион долара за първи път, след като цената на акциите нарасна с малко над 4% и достигна стойност от 355 долара за акция, пише CNBC.
Социалната мрежа на Марк Зукърбърг е петата американска компания след Apple, Microsoft, Amazon и Alphabet, достигнала тези нива. Акциите на компанията се повишиха след благоприятно законово решение за Facebook, след поредица от антитръстови дела.
По-голямата част от приходите на компанията идват от персонализирани реклами, които се показват на потребителите на социалните мрежи Facebook и Instagram. Компанията предлага и хардуерни устройства като Portal, слушалките Oculus и интелигентните очила, които трябва да бъдат пуснати на пазара през 2021 година.
Първоначалното публично предлагане на Facebook се през май 2012 г., дебютирайки с пазарна капитализация от 104 млрд. долара.
През 2018 г. компанията претърпя колосален спад от 19%, след като публикува данни от разочароващи приходи за второто тримесечие на годината. Този спад е настъпил на фона на редица скандали, включително изтичане на данни, фалшиви новини и най-вече скандалът, известен като Cambridge Analytica, при който стана ясно, че са изтекли данните на 87 милиона потребители на Facebook и са използвани за насочване на реклами за Доналд Тръмп на президентските избори през 2016 г.
Въпреки скандалите, Facebook успя продължи да увеличава потребителската си база и постоянно да увеличава и приходите си. Цената на акциите е нараснала с повече от 90% от юли 2018 г.