Една от универсалните истини в маркетинга изглежда вече не е вярна. Ново изследване, проведено в САЩ, показва, че сексът всъщност (вече) не продава.

Университетът на Илинойс е провел мащабно проучване, в което е анализирал 80 изследвания, публикувани в последните 30 години.

Дефиницията, която учените са дали на "реклама със сексапил", включва тези с модели, които са (полу)голи; с модели, които се докосват по начин, който може да бъде сметнат като сексуален или са били в позиция, която предразполага да се смята, че ще правят секс; със сексуални намеци или частично скрити думи или изображения.

Изследването показало, че хората си спомнят възбуждащите реклами повече от останалите, но всъщност намеците за секс изобщо не им помагат да запомнят рекламирания бранд. Както и че ако си спомнят продукта, то те имат по-негативно отношение към него заради провокативната кампания.

Учените са стигнали до извода, че потребителите нямат по-висок интерес към закупуването на продукт, за рекламата на който е използвано полуголо момиче.

"Така че това разбиране, че сексът продава - не, според нашето изследване, сексът не продава", казва проф. Джон Уирц, водещ автор.

По-малко изненадващо е откритието, че мъжете повече от жените харесват реклами със сексуален заряд. Но това не означава, че силният пол има нагласа наистина да си купи продукта.