В началото на следващата година един от водещите производители на хранителни стоки в света - Mars, ще пусне два нови продукта на българския пазар към портфолиото от дъвки на компанията. Orbit - една от мaрките, управлявана от компания у нас, ще дебютира с два продукта под името "Orbit Refreshers", които съвсем скоро ще бъдат пуснати в магазинната мрежа. Освен това Mars пусна на българския пазар нова марка за котешка хигиена "Catsan". Това стана ясно по време на пресконференция на Mars.

Дъвките остават най-големият продуктов сегмент на компанията и номер едно по продажби за 2020 година в България. Пазарният дял в него е 58%. Mars e водеща при шоколадите на родния пазар с дял от 11%. От компанията казват, че има известен спад при продажбите на шоколади и дъвки в резултат на по-слабата социализация, заради коронавируса.

Увеличава се обаче интересът към грижата за домашните любимци. "Здравословното хранене на домашните любимци става приоритет на много стопани по време на пандемията. Ето защо отчитаме дори трицифрени ръстове на продажбите на някои продукти в този сегмент", отбеляза Мартин Димитров, мениджър за Балканите.

"Трябваше да се адаптираме бързо в новата ситуация. Основната ни грижа беше да запазим колкото се може повече от нашите партньори", заяви директорът на Mars за България Предраг Милинчич.

"Грижата за домашните любимци нараства повече от очакваното през тази година и главната причина за това е, че стопаните им си стоят вкъщи", заявява Милинчич.

Предизвикателствата

"Въпреки безпрецедентната ситуация, това което мога да споделя, че се организирахме сравнително бързо се адаптирахме и приехме съответните мерки за безопасност в тази насока. Работа и от разстояние в компанията се практикува поне от десетилетие и в тази връзка не сме имали проблеми. Нашите сътрудници са разположени на 15 различни пазара и за нас работата от дистанция е ежедневие", заяви Кремена Лефтерова, мениджър в компанията.

Миналата година компанията е въвела платформа за обучения. "Ако през 2019 г. беше по-трудно да се премине от класическия вариант на обучение в класна стая към онлайн, то сега все повече наши сътрудници се възползват от ресурсите на тази платформа", каза още тя.

"На база на това, което виждаме да случва, съм сигурна, че тези добри практики при работата от разстояние, гъвкаво работно време, използването на нови технологии, ще останат дори след края на пандемията", заяви Лефтерова.