От началото на 2023 г. технологичното рали даде тласък на безброй технологични акции. Напредъкът в сектори с висок растеж като изкуствения интелект (AI) подчерта огромния потенциал на компаниите, активни в свързани области като дизайн на чипове и облачни изчисления. Nvidia (NASDAQ: NVDA) е един от най-големите бенефициенти от тази възходяща тенденция, като нейните акции се повишиха със 785% от януари 2023 г. насам.

Компанията спечели от повишеното търсене на AI чипове и способността си да доставя своя хардуер на по-голямата част от пазара. В началото на миналата година пазарната капитализация на Nvidia беше 360 милиарда долара. И все пак неотдавнашният растеж я превърна в първия производител на чипове, оценен на повече от $3 трилиона, присъединявайки се към компании като Apple и Microsoft.

Снимка 411530

Източник: iStock

Метеоричният възход на Nvidia повдига въпроса: коя компания може да бъде следващата, която ще достигне този крайъгълен камък от три трилиона долара?

Nvidia този път разочарова инвеститорите. Защо?

Nvidia този път разочарова инвеститорите. Защо?

Компанията загуби два пъти българския БВП за ден

Като четвърта най-ценна компания в света, пазарната капитализация на Alphabet (NASDAQ: GOOGL) (NASDAQ: GOOG) от $2 трилиона я поставя в първостепенна позиция да бъде следващата компания, която ще премине прага от $3 трилиона. Технологичният гигант се превърна в дойна крава с катализатори за растеж на множество пазари. Междувременно графиката по-долу показва, че нейните акции са едни от най-добрите сделки в технологиите.

Акциите на Alphabet са нараснали с 19% до момента, осигурявайки по-голям ръст на акциите от всяка от тези компании, с изключение на Nvidia. И все пак Alphabet може да се похвали с най-ниското съотношение цена/печалба (P/E) сред своите конкуренти, което показва, че неговите акции предлагат най-голяма стойност.

Катализатори на растеж в цялата технология

Alphabet има мощна позиция в технологиите, след като се разшири в множество сектори на индустрията. Ударени марки като Android, YouTube, Chrome и многото продукти на Google превърнаха Alphabet в предпочитано място за десетки важни услуги. Популярността на тези платформи накара компанията да натрупа значителна потребителска база, хоствайки девет платформи, които са достигнали 1 милиард или повече потребители към 2023 г.

Защо Alphabet не успя да погълне онлайн маркетинг гигант за $25 милиарда

Защо Alphabet не успя да погълне онлайн маркетинг гигант за $25 милиарда

Акциите на HubSpot се сринаха

Доминиращата роля на Alphabet в технологиите се дължи главно на последователното реинвестиране в нейния бизнес и желанието да опита нови начинания. Тази стратегия доведе до дълъг списък от вече несъществуващи продукти, като Google Hangouts, Stadia и Google Glass са само няколко. Въпреки това, готовността на Alphabet да инвестира в обещаващи индустрии също му позволи да постигне доходоносни роли в дигиталната реклама, облачните изчисления и AI.

Снимка 667245

Източник: iStock

Компанията е използвала масивната си потребителска база, за да продава реклами на различните си платформи, бизнес, който сега представлява 78% от нейните приходи. Индустрията за дигитална реклама струва около 740 милиарда долара и се разраства с общ годишен темп на растеж (CAGR) от 7%, като Alphabet отговаря за 26% от всички глобални продажби на реклами.

Най-големият двигател на растежа на Alphabet през последната година обаче беше Google Cloud с 11% пазарен дял в облачните изчисления. Платформата се разширява бързо, осигурявайки печалби от 29% на годишна база през второто тримесечие на 2024 г. Облачните изчисления се превърнаха в една от най-бързо развиващите се области на ИИ, индустрия, развиваща се с CAGR от 37% до 2030 г.

Google Cloud надмина пазарните лидери Azure и Amazon Web Services на Microsoft по ръст на продажбите през второто тримесечие на 2024 г. и не показва признаци на забавяне. Платформата вероятно ще увеличава приходите с години.

Alphabet осигурява години на последователни печалби

Alphabet има репутация на последователен растеж. Всъщност инвестиция от $10 000 в нейните акции през 2014 г. сега би струвала близо $58 000.

Технологичният гигант се е доказал като крал на надеждността, което предполага, че е по-скоро въпрос кога, а не дали пазарната му капитализация ще достигне 3 трилиона долара.

Последните пет години не бяха лесни за много технологични компании със световна пандемия през 2020 г. и множество години на икономическа несигурност. Графиката по-горе обаче показва, че печалбите и цената на акциите на Alphabet все още са постигнали трицифрен ръст през този период от време.

Свободният паричен поток на майката на Google достигна 61 милиарда долара тази година, доказвайки, че има средства да продължи да инвестира в бизнеса си и да бъде в крак с конкурентите си. Неговият P/E от 24 е шокиращо ниско в сравнение с неговите конкуренти.

*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.