Германската търговска верига Metro е започнала процеса по продажба на бизнеса си в Китай, като към момента компанията разглежда различните предложения на евентуалните купувачи, съобщава Reuters, позовавайки се на запознати.
Според изчисленията подобна сделка би била в размера на между 1,5 и 2 милиарда долара. Други източници смятат, че е възможно стойността да достигне и 3 милиарда долара.
Към момента сред потенциалните купувачи са веригата за продажба на електроника Suning Holdings Group, както и операторите Wumart Stores и Yonghui Superstores. Инвестиционните компании Hillhouse Capital Group и Bain Capital също са сред потенциалните кандидати.
Говорителят на компанията в Германия коментира пред Reuters, че се водят преговори с потенциални партньори, относно по-нататъшното развитие на китайския бизнес. Той обаче не посочва повече детайли относно разговорите.
Преди време излезе информация, че китайския онлайн гигант Alibaba също преговаря с Metro за местния й бизнес.
Metro има 95 обекта в Китай, както и портфолио от недвижими имоти в големите градове в страната, като Пекин и Шанхай. Продажбата е част от глобална реорганизация на бизнеса на веригата, а фокусът в момента е върху азиатската страна, тъй като там онлайн търговията се развива с бързи темпове и засяга бизнеса на традиционните търговци.
Първият обект на веригата отваря в Шанхай през 1996 година, като днес тя има над 11 000 служители там, а продажбите й за финансовата година 2017-2018 достигат 2,7 милиарда евро или 3 милиарда долара.