Air India Ltd. обяви поръчка за 470 самолета от Airbus SE и Boeing Co., което може да стане най-голямата покупка в историята на търговската авиация, подчертавайки възстановяването на индустрията от пандемията и амбицията на авиокомпанията да стане глобална сила след години на свиване, съобщи Bloomberg.

Предишната най-голяма поръчка за реактивни пътнически самолети беше сделка за 460 самолета от American Airlines през 2011 година.

Индийският превозвач ще закупи 250 самолета Airbus, включително 210 самолета от семейството A320neo и 40 A350, както и 220 модела Boeing, включващи 190 737 Max, 20 787 и 10 от най-големите 777X, според отделни източници пише агенцията.

Авиокомпания Air India Ltd. Вече подписа споразумение за намерения за закупуване на 250 самолета от европейския самолетен производител Airbus SE,

Споразумението предвижда доставката на 210 самолета A320neo и 40 широкофюзелажни самолета A350, каза Натараджан Чандрасекаран, председател на борда на директорите на Tata Group. На онлайн събитието присъстваха също френският президент Еманюел Макрон и индийският премиер Нарендра Моди.

През 2021 г. Tata Sons Pvt. изкупи дела на правителството на Индия в Air India. Оттогава Tata е инвестирала 150 милиарда рупии (1,9 милиарда долара) във въздушния превозвач.

Индийската авиокомпания Air India е близо до най-голямата в историята поръчка на самолети

Индийската авиокомпания Air India е близо до най-голямата в историята поръчка на самолети

Предвижда се да бъдат поръчани за производство самолети Airbus и Boeing

Очаква се Air India скоро да направи подобна поръчка за самолети от американския конкурент на Airbus - Boeing Co. Окончателният обем на програмата за разширяване на флота на Air India не е оповестен, но Bloomberg отбелязва, че тя може да стане рекордна в историята на гражданската авиация и да възлиза на десетки милиарди долари.

Според прогнозата на Boeing през следващите две десетилетия търсенето на нови самолети в Индия ще бъде 2,21 хиляди единици. Над 80% от този обем е необходим за осигуряване растежа на авиационния пазар на страната, а другите 20% - за подмяна на стари самолети.