Сделката, обявена на Бъдни вечер, ще направи Air France доминиращия играч на малкото но бързо разрастващо се летище London City, разположено до бизнес райони на британската столица.
В резултат от нея френският превозвач, който е и най-голямата авиокомпания в смисъл на оборот, ще контрлира почти половината излитания и кацания, осъществяващи се на летището. Последното е почти пълно в пиковите часове и е почти невъзможно превозвачите от конкуренцията да наваксат преднината.
Пътникопотокът на летището е увеличен с почти 20% в сравнение с миналогодишните 2.4 млн. души в резултат на множеството пътуващи по бизнес, които се отказват от главното лондоско летище Heathrow, което стана пословично със закъснели полети и загуби на багажи.
Стратегически Air France придобива важна позици на родна земя на конкурента British Airways, и по-точно на пазара на бизнес-пътуванията на къси разтояния от Лондон, който е най-големият авио-пазар в Европа.