Звучи абсурдно, но е истина: американската верига за бързо хранене Domino's Pizza влиза на италианския пазар в опит да завладее вкуса на родината на пицата.

Компанията, която притежава 12 000 филиала по света (включително и в България), и прави годишен оборот от 8.9 милиарда долара, отваря първият си ресторант в Италия, разказва в свой репортаж Die Welt.

Той ще бъде в Милано. Ръководител на тази трудна задача е италианецът Алесандро Лазарони - 36-годишен, завършил образованието си в икономическия университет Бокони. Преди това е работил за McDonald's - друга нелесна задача заради неприязънта на италианците към бързото хранене.

Не само веригата за пица решава да се пробва консервативния италиански пазар. Така например веригата Starbucks вече десетилетие продава своето фрапучино в страната, измислила капучиното.

Засиленият интерес към Италия има своето обяснение. Икономическата криза през последните години отваря рядка възможност за навлизане на местния пазар. След три рецесии от 2008 насам италианците са със значително изтънели джобове, което увеличава шансовете на по-евтините продукти на веригите за бързо хранене.

А пазарът на бързо хранене в страната не е никак малък. Според анализаторски данни той възлиза на 3.7 милиарда евро.