Ще са необходими три години, за да се възстанови глобалното търсене на петрол до нивата преди пандемията, пише Oilprice. Консумацията на реактивни горива продължава да се движи много по-ниско от нивата от миналата година, според Bank of America Securities.
Търсенето на горивa за пътни превозни средства се е възстановило почти до нивата преди COVID-19, но търсенето на самолетно гориво нараства значително малко, тъй като въздушният транспорт все още е значително намален в сравнение с нормалните нива отпреди пандемията, пише BofAS в седмичен енергиен доклад от TradeArabia.
Въздушният транспорт няма да се възстанови, докато не бъде пусната ефективна ваксина или лек за COVID-19, твърдят анализаторите на BofAS. Според банката за ефективна ваксина ще трябва да се изчака от 12 до 18 месеца.
Данните от глобалната услуга за проследяване на полети Flightradar24 показаха миналата седмица, че през август търговските полети са достигнали до 45,2% от нивата от август 2019 г., но са нараснали с много по-бавни темпове от юни и юли.
Ако ваксината бъде пусната в края на 2021 г., въздушният транспорт ще се възстанови до 75% от нивата от преди кризата през 2022 г. и до 90% от типичното ниво на потребление през 2023 г., казва BofAS.
В по-дългосрочен план търсенето на петрол в световен мащаб ще достигне 20 милиона барела на ден през 2030 г., поради нарастващия дял на електрическите превозни средства в продажбите на леки автомобили.
Основният сценарий на BofAS е електромобилите да съставляват 34% от продажбите на леки автомобили до 2030 г. и 95% от продажбите до 2050 г.
Автомобилите с водородно гориво също биха могли да изместят част от търсенето на петрол, особено ако цените на зеления водород значително паднат, според BofAS.
В знак, че възстановяването на търсенето се колебае, най-големият износител на петрол в света Саудитска Арабия намали официалните си продажни цени за суров петрол за октомври.