Търговски вериги, членуващи в Сдружението за модерна търговия сключиха 36 нови договора с български производители, с които установиха контакт през април по време на две изложения за произведени в България хранителни стоки. Водят се преговори за още 12 договора.

Изложенията се проведоха по инициатива на икономическото министерство с подкрепата и участието на осем търговски вериги от сдружението - Билла, Карфур, Кауфланд, Лидл, Метро, Пени, Пикадили и Т-Маркет - които поеха основната част от разходите. Българските производители участваха безплатно.

Изложенията за български стоки се проведоха в Пловдив за Южна България и Велико Търново за Северна България. На тях около 200 малки и средни български производители представиха на големите търговски вериги своята продукция. Още тогава производителите и търговците бяха единодушни, че инициативата е успешна.

Търговци споделиха, че са открили много добри компании, предлагащи стоки с високо качество на конкурентни цени и сключването на договори с най-конкурентоспособните от тях е въпрос на време, необходимо за по-детайлни разговори и преговори. "Производителите се бяха подготвили много добре - с мостри, сертификати, презентации. Открихме много интересни компании", коментира топ мениджър на голяма търговска верига.

„Подкрепата и участието на търговските вериги от сдружението в тези изложения е част от стратегията ни за стимулиране на българското производство", каза изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Йордан Матеев. Към момента делът на българските стоки в търговските вериги за бързооборотни стоки, членуващи в сдружението е 55%, а всяка от веригите има средно около 834 български доставчици.

Сдружението за модерна търговия е юридическо лице с нестопанска цел, учредено през 2010г. с основна цел да работи за подобряване на средата за търговия и бизнес в България. В него членуват 10 търговски вериги: "Билла България", "Доверие - Брико" (Мосю Бриколаж), "К енд К Електроникс" (Техномаркет), "КМБ България" (Карфур), "Кауфланд България", "Лидл България", "Максима България" (Т-Маркет), "Метро Кеш & Кери България", "Пени Маркет България" и „Пикадили". В УС на сдружението влизат: "Билла България" - председател, "Доверие - Брико" и "Метро Кеш & Кери България". Изпълнителен директор е Йордан Матеев. Членовете на сдружението са инвестирали в България около 4 млрд. лв. Към момента броят на заетите в 10-те търговски вериги е 22 хил. души.