Един от факторите, които сринаха стойността на американския лек петрол до -37 долара за барел в началото на седмицата, със сигурност е спадът на търсенето от глобалната индустрия. Но индустрията понася удар и от друг източник - промененият начин на живот и работа, свързани с това, че повече от половината свят си стои вкъщи. А някои тенденции, като хоум офисите, вероятно ще се задържат и след края на пандемията.

В САЩ всички видове транспорт формират 70% от потреблението на петрол, посочва Майкъл Керн за oilprice. А днес не просто авиотранспортът е в колапс, но и хората не използват колите си или влаковете, за да стигнат до работата си. Така между края на февруари и края на март, трафикът в страната спада с почти 40%.

Осен до работа, хората по света не ходят и на екскурзии, а сега започва сезонът, през който милиони се качват на колите си и започват да обикалят. "Разбира се, затварянето на икономиките не е единственият злодей в очите на петролните компании, но помислете за това - 70% от всеки барел отиват за производството на горива", пише Керн.

Експерт: Възстановяването на петрола е само глътка въздух преди нов спад под $0

Експерт: Възстановяването на петрола е само глътка въздух преди нов спад под $0

В петък WTI и Brent отчита стабилно поскъпване

И докато преди по-малко от два месеца едва 5% от американците са можели да си позволят да работят от вкъщи, днес 30% от все още отворената икономика откри, че хоум офисът е възможност. Това показва, че бизнесът е много по-гъвкав, отколкото си мислихме, и че той може да продължи да действа на този принцип и в бъдеще, което води до спестявания на оперативни разходи и на средства за самите служители - вместо да зареждат гориво, те просто отиват от спалнята в хола.

Средно в САЩ пътят в една посока до работата е 27 минути, което означава почти час на ден, 5 часа седмично, 20 часа месечно и около 240 часа годишно - пълни 10 денонощия. При това, в мегаполиси като Ню Йорк времето на път е още повече, средно около 81 минути дневно. За живеещите в предградията, пътят в едната посока може да отнеме до 2 часа, в зависимост от задръстванията.

Средностатистическият американец, който притежава 1,37 автомобила, според данните, прекарваше по над 10 часа в автомобила си седмично, преди икономиката и пътуванията да бъдат замразени. Това обаче може никога повече да не бъде така. По този начин, тази потенциално случваща се веднъж в живота криза, има потенциала да обърне търсенето на петрол завинаги, особено предвид бавното нарастване на броя продадени електромобили.