Плановете на китайските производители на автомобили да инвестират в Европа няма да бъдат спрени от разследването на ЕС за произведените в Китай електрически превозни средства. Това заявява водеща китайска асоциация на автомобилната индустрия, цитирана от Reuters. Европейският съюз твърди, че китайските производители на автомобили се облагодетелстват несправедливо от държавните субсидии, но Пекин отрича.

"Китайските предприятия ще продължат да се развиват в Европа и да се интегрират в местните пазари", коментира Цуи Донгшу, генерален секретар на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).

Той заяви това, докато обяви, че има рядък спад в износа на китайски автомобили за май, на фона на продължаващия спад на вътрешните продажби.

ЕС твърди още, че китайските компании имат излишно производство в Европа - обвинения, което Пекин отрича.

Европа се притеснява от бюджетните електромобили, но страните на континента се състезават за китайски фабрики

Европа се притеснява от бюджетните електромобили, но страните на континента се състезават за китайски фабрики

Китайските производители BYD, Chery Automobile и държавната SAIC Motor искат да се установят в Европа, за да спестят от доставка и потенциални тарифи

Тази седмица се очаква ЕС да обяви тарифите, които планира да наложи на китайските електрически превозни средства. Това може да предизвика ответни мерки.

Спроед Цуи Донгшу традиционната автомобилостроителна индустрия играе голяма роля в създаването на работни места в Европа. По думите му китайските автомобилни компании няма да предприемат агресивни мерки или ниски цени, за да нарушат стабилността на заетостта в Европа.

Китайският износ на нови енергийни превозни средства (NEVs) - които включват електрически автомобили и plug-in хибриди - е намалял с 4% на годишна база през май и с 18,8% на месечна база по данните на CPCA. Износът на NEV, като процент от общия износ на автомобили, възлиза на 24,8% - което е годишен спад от 6,8 процентни пункта.

Като цяло износът на пътнически превозни средства е спаднал с 9% от рекордно високо ниво през април до 378 000 превозни средства през май, показват данните.

Жестоката конкуренция и заплахата от мита на ЕС, които Китай определя като протекционизъм, досега не успяват да спрат китайските производители на електромобили от увеличаване на производството и проучване на задгранични пазари.

Nio- осмият по големина производител на електромобили в Китай по продажби, спечели регулаторно одобрение за изграждане на трета фабрика в Китай, която ще увеличи общия одобрен производствен капацитет до 1 милион коли, съобщи Reuters. Компанията отвори и първия си шоурум в Амстердам.