Железниците са първото и най-важно нещо, на което обръщаме внимание в момента. Това зави пред Money.bg. министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.
„Вече имаме точната картина и заедно с мениджмънта на Холдинг БДЖ , сме направили няколко предложения, с които вече запознах министър-председателя и колегите от Министерски съвет с цел събирането на повече мнение по отношение на това, каква ще е съдбата на националния превозвач.
Моето лично желание е да бъде прекратена процедурата по приватизация на Товарни превози", каза още министърът.
По думите му има шест варианта за бъдещето на компанията, като четири от тях предвиждат запазването на Товарни превози, а два нейното приватизиране. Тук се включват опции за размяна на дълг срещу собственост с НКЖИ (която е един от големите кредитори на БДЖ). Предвидени са мерки за предоговаряне на заемите, увеличаване на товарните превози и завишаване нивото на комфорт на пътническите превози.
На въпрос дали се предвиждат промени в ръководствата на БДЖ и НКЖИ, Папазов заяви, че най-вероятно такива ще има в инфраструктурния оператор, но те едва ли ще бъдат съществени. Той посочи, че все още се запознава с действията на управляваната от Милчо Ламбрев компания, като в следващите дни се очаква да бъде взето решение, какво точно ще се промени в ръководството.
Данаил Папазов заяви, че на този етап ще гласува доверие на настоящия изпълнителен директор на БДЖ Чавдар Трендафилов, както и на шефовете пътническите и на товарните превози. Те ще имат конкретни задачи за изпълнение, като от това ще зависи и оставането им на поста, стана ясно още от думите на транспортния министър.
Папазов, каза още, че заместник-министрите във ведомството му ще бъдат трима. Единият ще отговаря за дружествата, където министерството има контрол (БДЖ, НКЖИ, РВД, пристанищата и др.). Вторият заместник ще поеме европроектите, а третият ще отговаря за информационните технологии и съобщенията, като ще поеме и работата по електронното правителство.
Министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията обаче не пожела да назовава конкретни имена. Едно от спряганите имена за зам.-министър е това на бившия ръководител на Летище София, Пламен Станчев.
samoray
на 08.06.2013 в 07:40:03 #1Разбира се, че комунистите ще го приватизират. Всички материални активи на държавата трябва да минат в ръцете на ДС и сателитните им бизнесмени на безценица. Те трябва да държат бизнеса и да градят монополите в БГ. А ако за нещо има чуждестранен инвеститор то условията на търга се променят така че офшорката да спечели, примера е подмяната на личните документи при Станишев, тогава бяха изключени от търга най-големите фирми в този бранш за да спечели една българска офшорка и то на 3 пъти по-висока цена от колкото искаха западните фирми. После се оказа, БГ документите са със смешни защити и са лесни за фалшификация.