Списанието Fortune 500 публикува традиционния си рейтинг на компанииите, за които изминалата година е била най-успешна или неуспешна.
Списъкът на губещите оглави автомобилният гигант General Motors, който през 2007 г. понесе фантастическа загуба от 38 милиарда 730 милиона долара. Приходите на компанията възлизат на $182.3 млрд. Анализаторите обясняват тези космически загуби с ред фактори като ръст в цените на бензина и суровините, а също и с жестоката конкуренция от страна на японските Toyota, пускащи на пазара товарни автомобили от аналогична класа.
Не е издържал на конкуренцията и третият в САЩ мобилен оператор Sprint Nextel, регистрирал загуба в размер на 29 милиарда 580 милиона долара. Трета в тройката на губещите е финансовата компания Merrill Lynch със загуби в размер на $7.77 милиарда. Това бе най-големият играч на пазара за жилищно кредитиране на Уолстрийт.
Общо 16 компании в САЩ са обявили, че загубите им за миналата година са надвишили един милиард долара. Повечето са в автомобилния сектор, строителния бизнес (приходи минус 206%) и кредитирането (минус 102%).
На добрия край на списъка е веригата магазини Wal-Mart, която въпреки спада на потребителското търсене за втора поредна година измества ExxonMobil от върха на рейтинга на най-големите публично търгувани компании в САЩ.
Списъкът на Fortune класира Wal-Mart първи с $378.8 милиарда приходи и печалба $12.7млрд., 7.9% повишение спрямо 2006 г. Търговците през последните седем години са оглавявали списъка шест пъти, изместени само веднъж от ExxonMobil.
Петролната корпорация ExxonMobil с $372.8 млрд. може и да са втори по приходи, но по печалби са далеч напред - $40.6 млрд., благодарение на цената на петрола и бензина, облагодетелствани от нестабилното геополитическо положение и ръста на търсенето на енергия.
Общо всичките 500 компании в списъка на популярното американско списание са достигнали приходи от $10.6 трилиона, 7.1% повишение спрямо 2006. Само че печалбата им е намаляла с общо 17.8% до $645.2 млрд. заради повишените разходи, включително за петрол.
2007 г. е била особено силна за компаниите, търгуващи с глобални стоки. Най-големият скок прави минната компания за мед и злато Freeport-MacMoran, скочила от 398 място до номер 140.
Любопитно е, че тази година хотелите Hilton отпадат от списъка на 500 най-големи американски компании.
theprestige
на 28.04.2008 в 05:50:14 #1