Оставяме на бъдещия екип в министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията няколко спешни задачи, но и доста решени проблеми и свършена работа. Това заявиха от ръководството на ведомството в лицето на министър Данаил Папазов по време на отчетна пресконференция за свършеното в сектора от началото на мандата на кабинета Орешарски.

На събитието присъстваха и двамата заместници на Папазов - Петър Киров, който отговаря за ОП Транспорт и Георги Тодоров, който отговаря за пощите, електронното правителство и информационните технологии.

Папазов заяви, че към момента по ОП Транспорт са сключени договори за 99.83% от стойността на програмата или това са суми за близо 2 млрд. евро. От тях са изплатени на бенефициентите 1.2 млрд. евро, които представляват 61% от сумата. Само за една година са изплатени близо 30% от тази сума или около 400 млн. евро.

От проектите, които се изпълняват към момента в строителството на ЖП и пътни участъци единствено няма да се случи изграждането на втория лот на Западната дъга на Софийския околовръстен път, след като Върховният административен съд отмени търга за строителството й. Проектът ще бъде оставен за следващия програмен период 2014-2020 г. като неизразходваните 30 млн. лв. по проекта ще отидат за довършване на железопътни проекти.

По отношение на дружествата в транспорт състоянието на БДЖ остава най-тежко. За първото полугодие холдингът е реализирал загуби от 21.3 млн. лв. По думите на Папазов в момента се водят преговори с кредиторите, които искат разпродажбата на мотрисите „Дезиро" и на няколко хиляди товарни вагони. От министерството са предложили на кредиторите опрощаване на 30% от задълженията и разсрочването им за нови 6 години. В тази връзка е отправена и молба към ЕК да разреши помощ от 127 млн. лв. на БДЖ с които да започне да се разплаща с кредиторите си.

Папазов заяви, че в момента БДЖ е пред затруднение да изпълнява оперативната си дейност заради ремонтите и изграждането на нови трасета от ЖП инфраструктурата. Той допълни, че от началото на строителството на отсечката Пловдив - Свиленград, през която преминава основният транзитен трафик, обемът на работата е намалял с 43%.

Транспортният министър заяви в тази връзка, че щом се възстанови нормалната работа на железниците това ще даде възможност за запазване на настоящия персонал в БДЖ.

По отношение на Български пощи зам. министър Георги Тодоров заяви, че те са вече на положителен финансов резултат, изградени са 9 нови офиса и са ремонтирани 35 стари. Това дава основание както за привличане на нови клиенти така и за добрата работна среда на служителите на компанията.

Шефът на ИА Автомобилна администрация Димитър Ганев заяви, че след въвеждането на новата система за електронно решаване на листовките, както и тази за следене на изпитите с камери, това е предизвикало голяма съпротива в бранша и изпитваните. Счупени са били вече 3 таблета и 5 камери, а в някой области вече има дефицит на изпитващи, защото явно те не са мотивирани достатъчно.

Накрая на пресконференцията Папазов заяви, че новият екип на министерстгвото трябва изкъсо да следи изпълнението на ОП Транспорт за да няма загубени средства, както и да бъдат завършени преговорите с кредиторите на БДЖ.