Забавянето на глобалната икономика, което се отрази и на разходите на потребителите, засегна и швейцарските производители на луксозни часовници, след като всички скъпи стоки в Югоизточна Азия вече понесоха удар, предаде Zero Hedge. Данните на Федерацията на швейцарската часовникова индустрия показват, че експортът е спаднал до равнището си от средата на 80-те години.
През първите 11 месеца на 2019 г. износът се е понижил с 13% спрямо същия период на миналата година, до малко под 19 млн. броя часовници. За последно подобно равнище се е наблюдавало през 1984 г., когато извън страната са продадени 17,8 млн. броя.
Умни часовници, като Apple Watch, Galaxy Watch и Garmin са подтикнали много потребители да търсят решения на цена от под 200 долара за брой. Това, освен и забавянето на икономиката, е нанесло сериозен удар на бюджетните варианти на швейцарски часовници.
"Има само една посока, в която върви търсенето на бюджетните часовници, и тя е надолу", коментира анализаторът от Bloomberg Intelligence Дебора Айткън. "Swatch трябва да се изкачи нагоре по веригата на стойността." Затова компаниите се съсредоточават върху предлагането на часовници, струващи над 3 хил. долара за брой.
До голяма степен търсенето се забавя заради проблемите в Югоизточна Азия. На годишна основа стойността на продадените бройки се е понижила с 10,6% в Хонконг и Тайланд (19,7%). В Европа износът е спаднал към Германия (0,3%), Франция (1,9%), Италия (4,1%), Нидерландия (0,5%) и Австрия (10,2%).