Последното голямо явление в „интернет кампаниите" беше пускането на видео-обръщение от кандидата на демократическата партия Хилари Клинтън в световната мрежа. То беше публикувано на нейния уеб-сайт, а от там попадна в системата за обмяна на видео-материали YouTube, което несъмнено е хитър PR ход. Според британските медии например, жителите на Острова прекарват най-голяма част от свободното си време именно в сайта собственост на Google, където се забавляват с гледането на различни забавни и научни филмчета. Положението в САЩ не е много по-различно.
Преди г-жа Клинтън да пусне материала си в интернет, нейният опонент също от демократическата партия Барак Обама успя да достигне до милионна аудитория посредством глобалната мрежа със своето обръщение към избирателите.
Не е ясно все още колко силно ще бъде въздействието на тези материали върху американските избиратели, но едно е сигурно - YouTube и подобните на него интернет видео-портали ще играят съществена роля за световната политика в 21 век. Пускането на клипове в интернет, не е единствената новост на предизборните кампании в САЩ. По време на изборите през 2004 г. станахме свидетели на сериозна кампания по набиране на средства по интернет. Тогава Хауърд Дийн от демократическата партия се справи отлично в това ново начинание. През тази година всички кандидат американски президенти следват неговия пример за набиране на средства за кампанията си. За момента г-н Обама успява да събере повече финансови средства за кампанията си от г-жа Клинтън, използвайки интернет мрежата, за да промотира кандидатурата си.
Начинът на провеждане на предизборните кампании в САЩ се промениха страшно много от 2004 г. насам. Преди 3 години, блогерите отразяваха непрекъснато в реално време президентските дебати. През 2008 г., избирателите ще могат вече директно да изпращат своите видео въпроси към модераторите на президентските дебати. Естествено не са забравени и блогерите, които този път обаче са високоплатени специалисти, поели част от PR работата около всяка кандидатура. Кампаниите стават и доста по интересни от това, което бяха преди години. Скучноватите телевизионни реклами от миналото, които представяха кандидатите за президент и вицепрезидент сега са заменени от къде по-интересни интерактивни послания.
Както вече споменахме, за сега е трудно да се прецени дали всичко това ще има по-голямо въздействие върху американската публика. Най-сигурният начин да се оцени силата на Интернет, е когато телевизионните компании започнат да пускат в рекламното си време същите клипове, които сега се разменят свободно в YouTube.
Анализаторите обаче предупреждават, че младата аудитория, която най-често е „облъчвана" от интернет-кампанията на отделните кандидати не е толкова постоянна, каквато е по-възрастната и улегнала такава. Тя обаче трудно се влияе от забавни и остроумни клипчета в мрежата, а разчита на конкретни и сигурни обещания от всеки един от кандидатите. Все пак до 4 ноември 2008 г. остава повече от година, а това е достатъчно време за изобретателните маркетинг и PR специалисти в САЩ, за да ни предложат все по-нови и оригинални начини за привличане на повече гласове за определен кандидат.