Едва 49 компании с централни офиси в Щатите през третото тримесечие са направили първично публично предлагане на акции на Уолстрийт, като са привлекли капитал от общо 7,2 милиарда долара, показват изчисленията на анализаторската фирма PitchBook.

Този резултат отчита остър спад в сравнение със същия период на предходната година, когато 95 американски фирми излязоха на борсата и спечелиха около 15 милиарда долара. Заради това не е изненадващо, че 2016 година се възприема като най-лошата за щатските IPO-та от периода на Голямата рецесия досега.

Статистиката на PitchBook отчита, че по-голямата част от компаниите с рисков капитал, сред които най-вече са технологични старт-ъпи, са избрали да останат частни през тази година.

През първото тримесечие на 2016 година нито една фирма от сферата не излезе на пазара, което е нещо невиждано за последните 7 години, пише сайтът Quartz.

От януари досега 31 фирми с рисков капитал са направили IPO, като сред тях едва две са били старт-ъпи "еднорози" (стартиращи технологични компании с капитал от над 1 милиард долара).

За техните ръководства изглежда 2016 година е прекалено рискова, за да пристъпят към първично предлагане на акции. В това число влиза и най-големият старт-ъп - платформата за споделени превози Uber. По думите на нейният главен изпълнителен директор Травис Каланик към IPO ще се пристъпи възможно най-късно.

Snap, която управлява мобилното приложение Snapchat, също планира да излезе на борсата не по-рано от началото на следващата година. Четвъртият най-голям технологичен старт-ъп - Airbnb, също отлага своето IPO, като според запознати такова не може да се случи нито през 2016, нито през 2017 година.