Цял век след епохата на цепелините, идеята за огромни въздушни кораби се завръща - чрез електрическо задвижване и финансиране от съоснователя на Google Сергей Брин. Първият прототип Pathfinder 1 е най-големият летателен апарат в света, като амбицията е с огромната си товароподемност той да даде начало на нова ера на по-чист въздушен транспорт, пише TechCrunch.

Дирижабълът, който преди дни беше представен официално, е дело на компанията LTA Research, като той е 3 пъти по-дълъг от Boeing 737 (т.е. над 124 метра) и използва познати от дроновете технологии като lidar сензори, за да пренася до 4 тона товар със скорост от 75 км/ч.

Amazon може да използва дирижабли като "въздушни складове"

Amazon може да използва дирижабли като "въздушни складове"

Така компанията ще пести от енергията на дроновете

Последният подобен гигант в небесата е въздушният кораб "Хинденбург", чийто трагичен край демонстрира нагледно проблемите, които имаха по-леките от въздуха летателни апарати - те се пълнеха със запалимия водород и най-малката авария можеше за секунди да ги превърне в смъртоносно огнено кълбо с гигантски размери. Pathfinder 1 използва хелий и риск от пожар на практика няма.

Неговото излизане от хангара идва след 10 години "кръв, пот и сълзи", както споделя изпълнителният директор на LTO Research Алън Уестън. Плановете са след Pathfinder 1 да започне производството на още по-големи въздушни кораби с товароподемност, достигаща 200 тона.

Франция прави товарен дирижабъл 2 пъти колкото Boeing 747, който ще пренася по 60 тона

Франция прави товарен дирижабъл 2 пъти колкото Boeing 747, който ще пренася по 60 тона

Компанията Flying Whales вече си е осигурила 200 милиона евро капитал за проекта

Работата на компанията се финансира от Сергей Брин в немалка степен заради друга инициатива на технологичния предприемач - за създаването на съвременна инфраструктура, която да гарантира доставянето на хуманитарна помощ по целия свят. Дирижабълът във вида, в който от LTA Research планират да развият Pathfinder 1, изисква по-малко наземно оборудване, отколкото товарния самолет, а освен това носи 10 пъти повече товар.

Сега започват изпитанията на прототипа, като първоначално те няма да са на голяма височина. Сериозно изпитание е валидирането на технологията и сертифицирането ѝ, тъй като и за авиационните регулатори в САЩ материята е нова.