Служители в области като обслужването на клиенти и транспортната индустрия са изправени пред сериозен проблем за сметка на автоматизацията, която се оказва, че ще се наложи в недалечното бъдеще.
Около 6 процента от работните места отвъд Океана ще се стопят до 2021 година, като се очаква спадът да удари първоначално сферата с обслужване на клиенти и шофьорите на камиони и таксита.
Сред засегнатите работници ще бъдат и служители в областта на логистиката и потребителските услуги. Това гласи част от доклад за пазарно проучване, проведено от анализаторската компания Forrester, пише изданието The Guardian.
Роботи и рационални агенти с изкуствен интелект, които работят посредством сензори, разполагат с набор от системи, които могат да разберат поведението на хората и да вземат решения вместо човешкия разум.
Сред актуалните технологии в тази област се включват гласовият асистент на Apple Siri или пък интелигентният личен асистент, разработен от Google - Google Now. Производители като Tesla пък работят по въпроса за разработването на безпилотни автомобили, които да се движат свободно по улиците.
Тези роботи ще бъдат от полза за компаниите, които искат да свият разходите си, но не и за служителите в тях, които ще бъдат изместени от изкуствения интелект, коментират експерти.
Роботизирането на света обаче вече е в действие, тъй като най-малко 45 процента от хората в активна възраст признават, че ползват някакъв гласов агент или подобна технология.
Интелигентните агенти могат да получават достъп до календари, пощенска кутия, история на сърфирането на смарт устройства, преглед на историята на покупки и други подобни.
С това знание виртуалните помощници могат да осигурят високо персонализирано съдействие, което би било от полза на магазини или банки за по-качествено обслужване.