Според много хора свръхзвуковите самолети ще са бъдещето на авиацията. Развиващи невероятните 6500 км/ч, летателните машини значително ще съкратят времето за пътуване между икономическите центрове Лондон и Ню Йорк и Токио и Сан Франциско, което ще е от огромна полза за международния бизнес.
Но има и сериозни пречки пред реализирането на свръхбързите самолетни пътувания. Може би звучи изненадващо, но не технологията е най-големият проблем, който стои пред осъществяването им.
"Мисля, че по-голям проблем ще бъде икономическата обосновка, за да се доведе този проект на пазара", заяви пред CNBC изпълнителният директор на Boeing Денис Мюленбург.
Мюленбург смята, че в бъдеще настоящите самолети ще съжителстват със свръхзвуковите си събратя.
"Kогато погледнем към бъдещето, виждаме бъдеще, което включва все по-ефективни дозвукови самолети, но и въвеждането на високоскоростни свръхзвукови самолети", добави той.
Американският самолетен гигант вече разполага с голяма част от технологията за свръхзвуков полет. Boeing инвестира в технологията за летателни апарати Mach 5, както и в разработването на системи за задвижване, които могат безопасно да овладеят огромните нива на тягата. През юни компанията пусна снимки на свръхзвукова концептуален модел за превоз на пътници.
Mach 5 (5 маха) е еквивалентът на пътуването с 5 пъти по-висока скорост от тази на звука. С такава скорост пътуването от Ню Йорк до Шанхай би отнело около 2 часа.
От 2005 г. насам Boeing работи върху безпилотен самолет, известен като X-51. През 2013 г. самолетът достигна скорост от 5 маха за 210 секунди, което е най-дълго продължилият свръхзвуков полет досега.