Ново проучване на IBM - IBM 2011 CIO Study, проведено сред над 3000 световни ИТ директора от цял свят показва, че 60% от организациите са готови, през следващите пет години, да използват облачния компютинг като средство за развиване на бизнеса си и постигане на конкурентни предимства. Това стана ясно на официално изнесения вчера доклад от г-н Мадалин Брату, Cloud Sales Leader, IBM Югоизточна Европа, пред публика.
Тази година проучването показва сериозно увеличение на фокуса върху облачните технологии, което се отчита главно в сферата на медиите и развлекателната индустрия. "Изследването предоставя доказателства за това, че възможностите на ИТ специалистите се съчетават перфектно със стремежите на бизнес лидерите. Успешни ще бъдат онези компании, които разбират и използват силата на технологиите като облачния компютинг, системите за бизнес анализ и мобилните решения", смята Николай Драмов, Директор отдел "Системи и Технологии", IBM България.
Седем от десет ИТ директори (CIO) в САЩ, Япония и Южна Корея определят облачните технологии като топ приоритет за техните организации. Това е значително увеличение в сравнение с проучването от 2009 г., когато само една трета от ИТ директорите във всяка от тези страни са проявявали интерес към облачните системи.
Проучването показва още, че 83 % от ИТ директорите смятат системите за бизнес анализ за един от най-важните приоритети за компаниите си. Според 74 % от интервюираните през 2011 г. мобилните компютърни решения оказват значително влияние върху бизнеса, докато през 2009 г. 68 % от тях са споделяли това мнение.
Сред останалите тенденции, идентифицирани от проучването тази година са:
Към системите за бизнес анализ най-голям интерес проявяват компании в сферата на химическата и петролна индустрии, продуктите за масово потребление и здравеопазването, където 91, 89 и 86% от ИТ директорите, участвали в проучването, определят тези технологии като част от техните бъдещи планове за повишаване на конкурентоспособността през следващите три до пет години;
95% от ИТ директорите в Южна Америка (с изключение на Бразилия) и Канада определят бизнес анализа като тяхното основно конкурентно предимство;
Мобилните решения са област на интерес от страна на туристическата индустрия (91%), медиите и развлекателната индустрия (86%);
Управлението на риска е основен въпрос в сферата на финансите и банковото дело, където повече от 80% от ИТ директорите са заявили интерес в тази област.