С платформа за дизайн на игри - Gameleon, българските участници заеха четвърто място в състезание за бизнес план, което помага за идентифицирането и подпомагане на някои от най-креативните и иновативни студенти и дипломанти в Европа
Intel Corporation днес обяви победителите на Intel Business Challenge Европа 2013 г., резултатът от 8месечно състезание за бизнес план, което помага за идентифицирането и подпомагане на някои от най-креативните и иновативни студенти и дипломанти в Европа.
Проведено заедно с Euro Nano Forum, форумът, който събира европейските експерти по нанотехнологии, Intel Business Challenge Europe е конкурс за насърчаване на иновативни решения и интелигентни технологии на бъдещето.
Финалистите развиват идеи, които засягат и обхващат здравеопазването и медицински устройства; енергия и cleantech; хората и обществото; ИКТ, биотехнологиите и нанотехнологиите. Участниците трябваше да демонстрират пред жури от venture capitalists, академични и бизнес лидери, че техните решения са в състояние да се превърнат в част от реалния бизнес свят и да артикулират ясно стойностно предложение, бизнес стратегия и пазарен потенциал.
След поредица от интензивни семинари за обучение и двудневния изборен процес, петимата победители бяха наградени да отидат на световните финали, избрани от жури под председателството на Марчин Хейка, управляващ директор на Intel Capital Източна Европа, Близкия Изток, Африка и Русия. Петте отбора-победители ще представят Европа на финалите на Intel ® Global Challenge 2013 в Калифорнийския университет в Бъркли през октомври 2013 година.
Първото място бе присъдено на Sensing ElectroMagnetic Plus (SEM+) от Италия. SEM+ разработва и предлага на пазара нова патентована технология, която въвежда допир в третото измерение в сензитивните сензори за докосване. SEM + слоят открива позицията и интензивността (натиска) на множество контактни точки на повърхността дори и тя да е извита или гъвкава. Технологията, приложена на потребителски електронни устройства, позволява по-естествено взаимодействие между хората и устройства.
Решението за сигурност - Excalibur - от Словакия получи второ място. С възхода на Интернет на Нещата (Internet of Things), Excalibur има за цел да осигури безпроблемно и вездесъщо удостоверяване, между всички потребителски сметки да бъдат подсигурени генерално използвайки мобилния си телефон.
Трето място бе присъдено на решения за имплантируеми биоматериали - Tensive от Италия, на четвърто място е българската платформа за дизайн на игри - Gameleon, а на пета позиция е иновативната техника Catheter, създадена от датския отбор BioRepeller. Всички пет наградени победители получилиха място в Intel ® Global Challenge в Калифорнийския университет в Бъркли, Силициевата долина.
Бернадет Андриети, Главен директор Маркетинг в Intel за ЕМЕА, отбеляза:
"Аз съм изумена от таланта, който видяхме на финалите тази година тук в Дъблин. Стандартът беше на много високо ниво, и хъсът, амбицията и креативността, показани от всичките 24 отбора, затрудниха много взимането на решение на на журито. Това, което наистина се открояваше тази година е, че толкова много от проектите се стремят не само да генерират приходи, но също така и да използват технологиите и науката за напредъка на обществото като цяло. "
Отличените отбори са били измежду хиляди кандидатури от 27 страни първоначално получени за Състезанието. Отборите, състезаващи се на финалите в Дъблин са от 9 държави: България, Дания, Израел, Италия, Холандия, Полша, Румъния, Словакия и Обединеното кралство. Всички участващи отбори получиха напътствия и подкрепа от международни експерти през цялата си подготовка, за да усъвършенстват своите идеи, да създават жизнеспособни бизнес планове и усъвършенстват своите презентации за привличане на интерес и инвестиции.