Хората вече по-често сменят стария си телевизор с нов. Цикълът на подмяна е намалял от 8,4 на 6,9 години, сочи проучване на NPD DisplaySearch, цитирано от TechNews.bg.
Тенденцията се обуславя от няколко фактора - падащи цени, по-голямо разнообразие от модели и навлизане на нови технологии като HDTV и 3D.

Изследването е проведено в 13 страни по света, вкл. във водещи икономики от Западна Европа, както и в Япония, Китай, Бразилия, Индия и Русия.

Данните сочат, че 31% от домакинствата планират да си купят нов телевизор в близката година, заменяйки стария, а 22% ще добавят още един телевизор към вече наличния.

В повечето страни основната причина, която подтиква хората да заменят стария си телевизор с нов, е желанието за по-голям екран или за смяна на типа телевизора - плосък панел вместо CRT, получавайки и по-добро качество.

Намаляването на цените също оказва стимулиращо влияние за покупка на нов телевизор, но не колкото първите два фактора.

Производителите наблягат в рекламите на поддръжката на 3D и възможността за достъп до Интернет. Тези характеристики обаче мотивират по-слабо потребителите да си купят нов телевизор.