В първия ден на есенния Пловдивски панаир председателят на БТПП Цветан Симеонов и партньорите от "Полигон груп" представиха официално съвместния проект в услуга на малкия и средния бизнес EСomGrid. За реализиране на проекта бе разработен Интернет портал, наречен EСomGrid (Electronic Commerce Grid - Мрежа за електронна търговия), съобщиха от палатата.

Това е възможност за всяка фирма да достигне до електронен обмен на продуктова и маркетингова информация - каза при представянето Нив Шварц от израелската група, която управлява такава платформа в САЩ и Израел от 12 години.

Сега към двата езика на бизнеса английски и иврид, ще се прибави и информацията на български. Електронната платформа разчита на най-високите стандартизирани изисквания на GS1 и практически се явява като една Шенгенска зона, в която който е влязал, вече не го спират по границите - така образно се изрази Цветан Симеонов, като представяйки инициативата пред фирми от България и от Европа.

Сред предимствата за българските фирми бяха посочени възможностите за пряк достъп до международните пазари; включването на основни данни за статута и детайлни данни за произвежданите и търгувани продукти; възможностите за представяне и реклама на продуктите/услугите без влагане на допълнителни разходи за това, вкл. и за създаване на собствен уеб сайт, както и лесно намиране на партньори.

Порталът ще осигури условия за директна връзка между фирмите и ще улесни партньорските контакти между тях. Чрез него всяка фирма ще може сама да изпраща информация и съобщения насочена/и към:фирми, които са присъединени към създадена от нея т.нар.общност от бизнес партньори.

Фирмите които се включат в мрежата ще могат от първия ден да правят селекция по собствени критерии на връзките и информацията, която ще се поддържа винаги актуална.

БТПП ще осигури пълно обслужване на фирмите за включването им в портала, чрез пакет от услуги, който ще обхваща:

- въвеждане на данни за фирмен профил от оператор на палатата;

- описание на продуктите/услугите;

- заснемането им;

- измервания в специално оборудвана лаборатория на БТПП или на място в
предприятието;

- данни за вида, начина и габаритите на опаковката;

- консултации по GDSN (глобалната мрежа за синхронизиране на данните) стандарти, което е изключително важно за осъществяване на международната търговия;

- превод на информацията на английски език.

Беше представена тестовата версия на портала на адрес: www.tradenet1.com.

БТПП предварително е включила базова информация за 6475 фирми, които само ще добавят детайлна информация за продуктите и услугите предоставяни от тях, като по този начин порталът ще отговори на повишените изисквания на предприемачите и ще подпомогне установяването на бъдещи партньорски отношения между тях.

До края на 2011 г. регистрацията на фирмите в портала ще бъде безплатна.

След влизане в действие на окончателната му версия, услугите ще се предоставят на абонаментен принцип. За членовете на БТПП са предвидени отстъпки от цената: 10% за асоциираните членове и за членовете на GS1 България и 20% - за преките членове на палатата.