Онлайн-магазинът Google Play въвежда по-строга политика към разрабтчиците на приложения за мобилна платформа Android. Новите правила се отнасят до приложенията, иконите, вътрешните плащания, условията за конфиденциалност, изпращането на съобщения до потребителите и рекламата, информира TechNews.bg.
Изискванията на Google влизат в сила незабавно, а разработчиците имат срок от 30 дни да коригират програмите си. Ако те не спазят установените правила, приложенията им ще бъдат изтрити от онлайн каталога.
Всички транзакции, свързани с приложения в Google Play, вече трябва да минават през платежната система на Google. Това правило важи при купуване на програми, вкл. и вътре от самите приложения, с изключение на плащанията за стоки. При абонамент за приложение, потребителите няма да могат да си връщат парите, ако се откажат от абонамента.
Що се отнася до иконите на приложенията, новите правила ограничават копирането на продукти от други разработчици. Целта е да не се подвеждат потребителите, когато даден разработчик представя приложенията си така, сякаш са свързани с друга компания.
Освен това Google предупреждава разработчиците на приложения да не разпространяват спам. Всяка реклама вече попада под правилата на Google и не може да води към мошенически сайтове, които са потенциално опасни за потребителите.