Броят на телевизорите с достъп до Интернет ще расте стремително в следващите пет години, сочи проучване на ABI Research в Северна Америка и Западна Европа. Ако през 2011 г. едва 1 от 10 телевизора е бил Connected TV, то към 2017 г. делът на тези устройства ще достигне 50% дял, пише TechNews.bg.

Подобен прогрес се очаква и на пазара за Blu-Ray плейъри - в разглеждания период проникването им ще нарасне от 25% до 76%. Геймърските конзоли ще достигнат 61% дял в Северна Америка и 46% в Западна Европа, прогнозира ABI Research.

Съществуват четири основни типа видео устройства с достъп до интернет - телевизори, плейъри Blu-ray, геймърски конзоли и "умни" телевизионни приставки. Повечето производители на потребителска електроника, вкл. Samsung и LG, използват единна платформа за своите ТВ устройства и Blu-Ray плейъри.

Малък брой компании участват във всички изброени сегменти от пазара. Sony, например, предлага геймърски конзоли (PlayStation), интернет телевизори (Bravia), Blu-Ray плейъри и "умни" ТВ приставки. LG и Samsung развиват активно ТВ устройства и плейъри с функции и интерфейси, които по-рано се срещаха в геймърските конзоли.

Цифровата видеоелектроника се радва на засилено търсене не само в развитите страни. Същевременно, се наблюдава спад в интeреса към геймърските конзоли. Това обаче не значи, че последните ще бъдат интегрирани в телевизорите, коментира ABI. Очаква се конзолите от осмо поколение да се наложат като централни устройства за работа с медии и услуги в дома.