Макар и приети резервирано при първата си поява на пазара, четците на електронни книги с екран E-Ink набраха бързо популярност. Тези устройства допринесоха значително за популяризиране на цифровите версии на книги и списания, пише TechNews.bg
В последно време обаче продажбите на подобни устройства започват да намаляват, отбелязва slashgear.com.
Проблемът не е в самите устройства, а идва от конкуренцията. Ако трябва да избират между джаджа, която показва само текст, и таблет компютър под управление на Android или iOS, повечето хора ще изберат втория вариант. Появата на евтини таблети с Android повлия особено негативно на продажбите на е-четци с дисплей E-Ink.
Според изследване на iSuppli, резкият спад в търсенето на е-четци се наблюдава отскоро. В продължение на пет години четците на е-книги се радваха на стабилен ръст на продажбите. Съществена роля в този процес играят таблетите с Android, позиционирани от производителите като четци на е-книги - най-ярките представители на този клас продукти са Kindle Fire и някои модели Nook.
През 2011 година са продадени над 20 милиона четци на е-книги с екран E-Ink. Анализаторската компания iSuppli прогнозира продължаващ спад, като през 2015-2016 г. ще се продават само по 7 милиона устройства годишно.