Постъпленията от социалните мрежи през 2012 г. ще бъдат 16,9 милиарда щатски долара, сочи изследване на Gartner, информира TechCrunch.

Тази сума е с 43 на сто по-голяма от постигнатото през 2011 г., когато социалните мрежи заработиха 11,8 млрд. долара. Експертите са на мнение, че повече от половината от приходите - 8,8 млрд. д., ще бъдат получени за сметка на рекламата.

„Въпреки че броят на ползвателите на социалните мрежи в Интернет е огромен, пазарът все още се намира ранен стадий на развитие от гледна точка възможност з а получаване на приходи. Ще се появят нови пътища за реализиране на доходи, но засега рекламата е основен източник за печалба на компаниите", заяви анализаторът на Gartner Неха Гупта.

Експертите и наблюдателите отдавна говорят за устойчивия ръст на рекламата в Интернет, в частност в социалните мрежи. Неотдавна медиите съобщиха, че повечето китайски компании се отказват от тв рекламата и пренасочват средствата си за тази цел към Интернет. Това е позволило на най-голямата китайска търсачка Baidu да увеличи тримесечната си печалба със 70 на сто.