Мобилността и облакът ще са основни насоки в работата на българското представителство на SAP с идването на новия ръководител - Румяна Тренчева.

„SAP се възприема сред бизнеса като нещо голямо, тежко, тромаво и старо, но ние искаме да покажем, че имаме какво ценно да дадем в съвременната среда на бързи комуникации, мобилност, гъвкавост и „клауд", заяви вчера новият мениджър на компанията, цитиран от TechNews.bg.Румяна Тренчева, новият мениджър на SAP България, постави фокус върху мобилността и облака, както и върху малкия и среден бизнес

„Имиджът на SAP като ERP система „отпреди 10 години" ще бъде заменен от представата за модерна, гъвкава и лека бизнес система. И, закономерно, тя няма да се маркетира като решение за големия бизнес, а ще се цели в малките и средните фирми. Нещо повече, SAP дори ще се старае отчасти да бяга от имиджа на „ERP компания", допълни Тренчева.

Вятърът на промяната, който бизнес-дамата е донеса в SAP България, определено е преобърнал местния офис на голямата компания - и отвътре, и отвън.

Търговците някога са били 15, но днес те се броят на пръстите на едната ръка. Все пак фирмата ще се ангажира с нови търговски специалисти, защото, ако иска местните й партньори да продават, компанията трябва да им осигури вътрешна подкрепа, убедена е Тренчева.

Самата партньорска мрежа търпи радикална промяна. Останали са само пет фирми-партньори на SAP от многото, които работеха с голямата фирма доскоро. Това са Ай Би Ем България, Атос Ай Ти Солушънс енд Сървисис, Варна Бизнес Сървисиз, Стемо и BTS.

Взаимоотношенията с останалите са прекратени. Това са били фирми, които не са продавали добре, не са имали ясни цели за SAP проектите си или не са имали какъвто и да е план за развитие на SAP бизнеса си, уточниха от компанията.

Пет фирми-партньори изглеждат малко, но Тренчева не смята бройката за важен фактор за успеха. Напротив, по-малкият брой ще позволи на местния офис да им даде по-голяма подкрепа. Подкрепата има финансов характер, така че по-ограниченият брой означава за всяка фирма да получи доста повече внимание от местния офис на фирмата.

Възможно е към петте партньора да се присъединят и някои други системни интегратори, стига да имат ясна идея как да правят пари от SAP проекти, поясни Тренчева. Би било добре обаче измежду сегашните или бъдещите нови партньори да се обособят такива, които са специализирани в даден вид решения, например специализираните SAP платформи за конкретни сектори (така наречените „industry-specific" внедрявания, например в петролния бранш, в сектора търговия на дребно, здравеопазване и др).