Една от най-бедните германски провинции - Саксония-Анхалт, е на път да се сдобие с най-голямата си инвестиция за последните 15 години. Американският производител на батерии за електрически автомобили Farasis е избрал града Битерфелд-Волфен за първата си европейска фабрика. Но не само това - компанията ще превърне малкия германски град с население под 40 хиляди души в новия дом на своята европейска централа.
В Саксония-Анхалт няма производител на автомобили, както в много други германски провинции, но регионът е домакин на редица доставчици на части. 270 подобни компании осигуряват работа на 23 000 души в този сектор на местната икономика. Въпреки това провинцията се нарежда на предпоследно място по брутен вътрешен продукт на глава от населението в Германия и на 13 от общо 16 по общо БВП.
Ето защо бъдещата инвестиция е голяма новина както за местното население, така и за местните политици. "Това е най-голямата бизнес инвестиция през последните 15 години", обяви министърът на икономиката на Саксония-Анхалт проф. Армин Вилингман. По думите му се водят преговори и с други компании, свързани с производството на електромобили.
Американската фабрика ще има капацитет между 6 и 10 гигаватчаса, с която мощност ще могат да бъдат захранени между 60 и 80 хиляди електрически коли. За колко километра ще стигне това количество зависи от самите автомобилни производители. Тяхно решение ще бъде колко модула да инсталират върху една батерия. Традиционно това са между 60 и 100 киловатчаса, които стигат за 500 километра, обяснява Себастиан Волф, шеф на компанията за Европа.
Очакваната инвестиция в местната икономика възлиза на 600 милиона евро, като работните места ще бъдат около 600. Заедно с това ще бъде преместена и европейската централа от Щутгарт в Битерфелд-Волфен. Според местното министерство на икономиката за нея са се състезавали общо 80 града. Общата площ, на която ще бъде разположено производството, е 30 хектара.
Farasis е американска компания, създадена през 2002 година в Калифорния и до момента с развойна дейност там. Седалището на концерна обаче е в китайският град Ганджоу. Производителят има към момента 3500 служители.