Най-голямата китайска компания за споделено пътуване - Didi Chuxing, ще се опита да направи първично публично предлагане на Нюйоркската фондова борса, при което да получи пазарна капитализация от 100 млрд. долара, предаде Zero Hedge.
Планът на компанията е да продаде 10% от акциите си, с които да набере 10 млрд. долара. Ако това се случи, предишният рекордьор по първично публично предлагане, който се държи от Alibaba, ще бъде подобрен трикратно.
Освен листването в Ню Йорк, компанията обмисля и предлагане на акциите си в Хонконг, е посочил пред Reuters източник от бизнеса, запознат с плановете му. Все пак тя би предпочела САЩ, тъй като първично публично предлагане в Хонконг "ще изложи компанията на по-строги регулаторни процедури", а в Ню Йорк пулът от средства, които тя може да получи, е по-голям.
Основният конкурент на Didi в Хонконг, който се казва Dida, беше подложен на разследвания от финансовите регулатори, продължаващи от октомври миналата година до днес. Самата Didi беше глобена заради използване на нелицензирани превозни средства през 2019 г.
То по всяка вероятност ще се случи чрез компания за специално придобиване (SPAC), както е изключително модерно да се осъществяват листванията напоследък. Проблемът в случая е, че огромната пазарна оценка на бизнеса може да се окаже затруднение за подобен вид сделка.
През 2018 г. пазарната капитализация на Didi нарасна до 60 млрд. долара спрямо 57 млрд. долара година по-рано. Очакванията са първичното публично предлагане да се осъществи към второто тримесечие на годината.