Френската компания Renault постигна принципно разбирателство за производството на преработена версия на електрическия си градски автомобил Twingo в Словения, информира агенция STA.
Първите бройки трябва да излязат през 2026 година от завода Revoz в Нове Место, като според първоначалните планове годишно ще се произвеждат 150 000 автомобила. Каква обаче ще е инвестицията в производството, компанията не коментира на този етап.
Новата инициатива бе скрепена от меморандум за разбирателство с правителството, според който инвестицията се смята за стратегическа. С документа държавата гарантира ангажимента си да го подкрепя финансово при необходимост.
Сделката е важна и от гледна точка на работните места в емблематично местно предприятие. Благодарение на нея Revoz ще запази 1400 настоящи служители, с които трябваше да се раздели, тъй като асемблирането на предишните модели Twingo приключи.
Към момента в завода се сглобява само моделът Clio 5 и то при едносменен режим на работа.
Заводът Revoz
Revoz е една от най-големите словенски компании, единственият производител на автомобили в страната и от няколко години е най-големият износител. Revoz изпълнява мисията си в рамките на глобален автомобилен алианс, в който участват Renault, Nissan и Mitsubishi.
В продължение на много години фабриката произвежда различните поколения Clio, а след по-малко от 2 години към това ще се прибави новото поколение електромобил Twingo.
Източник: Revoz
Автомобилният сектор като приоритет
Автомобилната индустрия представлява ключов сегмент от икономиката на Словения. На сектора в Словения се падат около 20% от износа на стоки. В него работят над 40 000 души (пряко и непряко ангажирани), което съставлява около 4,5% от всички работни места в страната. Оборотът, генериран от него, се равнява на 10% от общия БВП на страната.
Това му отрежда приблизително съизмерима роля с тази в страни като България и Сърбия, където процентите са близки. У нас той е 11% при все че липсата на завод за готови автомобили е нереализирана мечта и цел на сектора от години.
В северната ни съседка Румъния, на територията на която пък функционират заводите на Renault и Ford, процентът от БВП, създаден от авто сектора е 14.